Akustikpanel - montering på fibersgips (fermacell) og almindelig gipsvæg

Hej, 

vi skal have monteret nogle akustikpaneler rundt i huset, hvor der enkelte steder er fermacell plader (fibergips) andre steder almindelig gipsvæg.

Vil være forsvarligt at montere akustikpanelerne direkte på væggene med montagelim og sorte gipsskruer uden nogen lægter/forskallingsbrædder ? 

Jeg vil helst undgå at montere på lægter, da det ikke er hele væggen men kun enkelte områder som skal have akustikplader opsat. Det mest optimale ville selvfølgelig være at finde frem til forskallingsbrædderne inde bag væggen, men det ved jeg virkelig ikke hvordan jeg kan gøre...

Ser frem til at modtage nogle gode råd fra jer :)

pft.

DBH Nazim

MVH Nazim
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fibergibs, der skruer du dem bare direkte op, uden montagelim, ellers bed producenten om hvordan de anbefaler de monteres, alle paneler er ikke ens - har lige sat paneler op fra Woodup - de blev bare skruet direkte op på en lecamur..
Hej igen, er stadig lidt i tvivl. Mine hedder Probau og er fra Bauhaus. Jeg har lige spurgt Bauahus via deres support og de fortæller at det går an med lim / og eller skruer på gipsvæg. Men må indrømme at jeg stadig synes de virker for tunge til at blive monteret direkte uden om forskalling eller lægter på bagsiden, hvilket jeg vil undgå. det kan også være at det er bare er mig som tager fejl - det sker en gang i mellem   

MVH Nazim
Tag en hammer og et lille søm og slå i i væggen. Er der ikke noget bagved rykker du sømmet 5 cm og prøver igen indtil der er noget at sømme i.
Når du har fundet første lægte er det kun et spørgsmål om at finde ud af centerafstanden mellem lægter/forskalling. Så kan du skrue akustikpanelerne op som tiltænkt.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis