Spirorør vs plast slanger til ventilations anlæg

Hej Folkens

Håbede nogen herinde med lidt mere forstand på tingene kunne hjælpe mig med en udredning.

Jeg er ved at få installeret et ventilations anlæg og har oprindeligt fået det projekteret som at hele rørføringen var i stål Spirorør. Nu har jeg så opdaget halvejs igennem projektet at de istedet er begyndt at bygge en installation med fordelerbokse og plast slanger. Jeg bliver forsikret om at det er "en rigtig god installation", men jeg er stadig lidt bekymret for om jeg bliver taget ved næsen.

Er det værd at insistere på at det bliver lavet om som oprindeligt planlagt med alt det strid og forsinkelse det giver eller er det helt hip som hap om det er lavet på den ene eller den anden måde?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
GSH
GSH
874 4200
Al mundlig forsikring og udenoms snak kan du ikke bruge til noget!

Alt andet lige får du et dårligere og billigere anlæg.

Hvis det var mig ville jeg forlange et anlæg i henhold til tilbuddet.
Typisk at man tilbyder et anlæg med stålrør, for så senere at lave det billigere.
I min optik ren og skær Bondefangeri!

Over tid er det nødvendigt at rense udsugningsslangerne med en roterende børste. 
Nogle plastslanger kan ikke holde til den form for rengøring.
Ligeledes kan nogle plastslanger også være en lækkerbisken for utøj.

Upload et foto af plastslangerne med fordeler boks så vi kan se hvad det er du får.
Taurmin
Taurmin Trådstarter
2
Her et par billeder af slanger og bokse.
Kermit_369
Kermit_369
1394 7860
Det tror jeg ikke du skal være nervøs over. Det er ligeså godt som spiro. Og vist også dyrere.
Selvom det er flexrør så er de glatte indeni.
Bliver vist mest anvendt hvor der kan være pladsproblemer såsom etageadskillelser.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis