Drivhus på befæstet jord

Jeg vil gerne placere et drivhus på en tidligere ridebane. Jorden er dog befæstet (i praksis en blanding af sand, grus og byggeaffald der trykket godt sammen). Det er ikke muligt at grave mere end måske 5-10 cm ned, heller ikke med pælebor. Så nu er mit spørgsmål om der en smart måde at få lavet de 6-8 huller der skal til for at kunne punkt-støbe drivhusets sokkel fast? Og ja, jeg er helt nybegynder ud i gør-det-selv så der kan sagtens være et stykke åbenlyst værktøj jeg ikke har tænkt på!   

Det vil naturligvis være et kæmpe plus hvis det ikke kræver store investeringer i maskiner.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet at leje et motoriseret pælebor. Du allierer dig med endnu en person og holder godt fast. Så er der en mulighed for at få boret hullerne.

fase
Der jo ikke andet at gøre end at prøve det. Du vil sikkert lave en teknik med at trække boret lidt op og prøve igen. 

fase
Motorboret stopper rigtignok lige så snart der er modstand i form af sten eller lignende.

Du kan bruge fundamentsskruer ( f.eks. Groundplug ) hvor du har boret for med et langt hammerbor. Alternativet er den hårde løsning med en pælespade.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har stået med pælebor i stenet jord. Denne kunne nemt smide 2 mand rundt når der kom en sten i maskineriet. 
Er det så hårdt så lej en borehammer med flad spade, så kan du hugge det løs. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det lyder umiddelbart ikke helt tosset med et hammerbor. Må prøve om vores slagboremaskine måske kan klare det. Og hvis ikke må jeg ud og leje noget tungere   
Du behøver da ikke at lave punkt fundament  , læg fundablokke som randfundament og stil drivhuset der , gør det fast med 8- 12  skruer , drivhuse med glas er i sig selv så tunge at der skal en orkan til at flytte det , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis