Hej Forum
Jeg er i gang med lidt hyggenedbrydning af gulv i bryggers (med alverdens spænding omkring vand- og gasledninger), og er i den forbindelse i tvivl om, hvad jeg bør gøre med vandstikledningen. Gulvet ender nemlig lige 1 cm under det sted, vandledningen stikker op. Dvs den kommer over gulvniveau.
Jeg har allerede ordnet loft og vægge plus gemt vandmåleren inde bag den 50x50 inspektionslem, I ser på billedet. Det er dermed nemt at komme til samlinger/stophaner.
Vandstikledningen er fra 1963 og i galvaniseret stål. Den ses på billederne med 90g bøjning (den som går ind i mit lille savede hak under fibergipsen).
Jeg er en del inde i både kloakering, vandledningsføring mv, har lavet en del og har selv et par forslag til håndteringen.
1/ Den nemme - lade det være og lave en form for skjuler, men jeg kan ikke forestille mig, det bliver pænt.
2/ Grave ud og forberede en 63mm bøjning, som der senere kan skubbes et 32mm PE rør igennem og afsluttes i Isiflo-kobling. Men ellers lade nuværende være.
3/ Som nr 2, men skubbe et PE rør igennem og samle det under jord med det galvaniserede rør med en Isiflo kobling (må man det? -Svaret er ikke entydigt på nettet)
4/ Den dyre. Skifte hele stikledningen hen til fortovet, hvor vej-stophanen er.
Hvad bør jeg gøre med de pragmatiske briller på?
Mvh Emil