Ny udskæring i granit bordplade til planlimet kogeplade

Vores planlimede Siemens kogeplade er stået af og vi vil købe en ny. Men de nye passer ikke i det hul der er skåret i granit bordpladen.

Vi har brug for at få skåret et større hul i den nuværende granitbordplade til planlimning af den nye kogeplade.

Hvem kan sådan noget i Roskilde/Københavns området?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
knudr
knudr
573 8585
Lidt morsomt:
En som kalder sig  "HHgørdetselv" spørger på et "lav-det-selv-forum" om der er nogen, som kan lave noget for ham/hende...

Venlig hilsen
Knud
Jeg er bange for selv at tage bordpladen af - og den knækker.

Tænker at jeg selv bruge en vinkelsliber og skære hullet lidt større.
knudr
knudr
573 8585
Det kan godt gøres med en god diamantklinge på en vinkelsliber. Det tager nogen tid og det støver ad h-til. Måske kan du nøjes med at skære kun 2 sider af hullet.
Jeg ved ikke om proffer har noget maskineri, som kan gøre det hurtigt og støvfrit, -måske værd at undersøge.

Venlig hilsen
Knud
HHgørdetselv
HHgørdetselv Trådstarter
26 4040
Når kogepladen er planlimet så kan alle skær ses og netop derfor vil jeg have nogen til det med rette værktøj. 

Hvis det var en træplade kunne man lave en skabelon og fræse ud i dybden så den kan planlimes i exakt samme højde/niveau som bordpladen. Men tilsvarende værktøj til granit kender jeg ikke og derfor spørgsmål til hvilke firmaer der kan det.
ev elmand
ev elmand
24467 7480
Jeg vil næsten tro at det er omkring gravstens firma du skal henvende dig. Der er firmaer i den branche som også leverer stenbordplader. 
Jeg kender Gudnason i Give, men du må selv undersøge om det er til at betale sig fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
BOFH
BOFH
2252 8600
Du skal have fat i en stenhugger der er villig til påtage sig arbejdet, normalerweise laves udskæring ab fabrik og kræver en masse dyrt grej.

Hullet laves med skæreskive. Sænkning laves med fræsejern i diamant til vinkelsliber + et specielt styr. Derefter skal det synlige poleres.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
AllanE
AllanE
2333 2650
Ja, stenhugger er nok det bedste bud.

Men jeg er lidt nysgerrig: Hvor gammel er din Siemens kogeplade der er gået i stykker?
Har lige selv bestilt planlimet kogeplade og var meget i tvivl af samme årsag. Blev dog enig med mig selv (og køkkensælgeren) om, at Siemens nok holder målene....men det gør de så ikke   

Mvh. AllanE
HHgørdetselv
HHgørdetselv Trådstarter
26 4040
@AllanE, Kogepladen er 18 år gammel, så jeg kan ikke klage over holdbarheden. Men det er noget bøvlet at finde en erstatning fordi udskærings hullet nu skal være anderledes for nye kogeplader. Og specielt fordi konen ikke vil have en der blot er nedfældet.

Jeg har dog svært ved at se andet alternativ end en nedfældet efter at have undersøgt om der kan findes en med samme mål, eller hullet kan udvides.

GodeVen
GodeVen
856 5220
Jeg fandt en kogeplade, der var større og lagde den ovenpå. Den ene af siderne var jag bange for at den gamle udfræsning var for stor. Så der ikke var ordentlig understøtning af kogepladen. Der spartele jeg ud med Plastic Padding, så det kom op på højde med resten af bordpladen. Der findes helt sikkert spartelmasse, der er lettere at arbejde med.

Nedfræst kogeplade er at fortrække, da der ikke er kanter, der samler skidt, men det fungerer fint med pladen ovenpå.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også