montering af skabsmoduler - nogle cm ud fra væggen

Jeg har købt nogle skabsmoduler (fra Ikea) som skal samles til et bryggers-møbel. Bagsiden skal jo gerne monteres på væggen, men pga. diverse rør er jeg nødt til at rykke nogle cm ud fra væggen (jeg tror måske 7-8 cm). Jeg tror der følger monteringsskinner med til hvert skabsmodul.

Jeg kan umiddelbart forestille mig 2 løsninger.
Løsning 1: At jeg sætter en tilstrækkeligt tyk lægte op på væggen og monterer skabsmodulerne på den.
Løsning 2: At jeg sætter nogle passende mindre stykker op på væggen, som monteringsskinnerne kan monteres på i passende afstand til væggen.

Hvad taler for henholdsvis den ene og den anden løsning? Eller har I et endnu bedre forslag?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Jeg ville gå med din løsning nr 1, det bliver det nemmeste.

Vi prøver igen, i morgen --
Normalt skærer man skabene til så rørene går inde i skabene, ellers vil du også skulle ud og finde en 7 cm dybere bordplade.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 14-05-2023 17:02:10

Normalt skærer man skabene til så rørene går inde i skabene, ellers vil du også skulle ud og finde en 7 cm dybere bordplade.

Det er selvfølgelig en pointe, men jeg har ikke købt en bordplade endnu, så med mindre det er svært at få en bordplade, der er dybere er det ikke i sig selv et problem.

Jeg kigger på det igen ...
tbpsg skrev den 14-05-2023 21:42:52

Det er selvfølgelig en pointe, men jeg har ikke købt en bordplade endnu, så med mindre det er svært at få en bordplade, der er dybere er det ikke i sig selv et problem.
Jeg kigger på det igen ...

Det er ikke svært at få dybere bordplade, men udvalget er mindre og prisen/areal er noget større


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du skal have lægter/ reglar både øverst og nederst. Dybere bordplade er noget dyrere, men ikek umulig. 
En anden løsning kunne være at lave rørene om til plast rør/rør så de kan komme ind i væggen. Ofte er det godt at lave det perfekt første gang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det er ikke svært at få dybere bordplade, men udvalget er mindre og prisen/areal er noget større

 Vi påtænker bordplade i massivt træ.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis