Bly fra gamle blyindfattede vinduer

Hej. Fra vore gamle blyindfattede vinduer har jeg en del bly, måske 2 kg eller mere. Før jeg afleverer det på genbrug vil jeg spørge om nogen her har interesse i det.
Ingeborg

Når lysten driver værket
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kanmandet skrev den 03-06-2023 08:10:56

Tak for svaret. Desværre for sent. Det er afleveret på genbrug, hvor vi skulle smide det til containeren med jern. Det forstår jeg så ikke.
mvh 

Det er rimelig nemt at skille jern fra andre metaller med en magnet sådan lidt større end dem vi ser til dagligt.


fase
Alt jern og metal kan sælges til en skrothandler

Jesper
Kanmandet skrev den 03-06-2023 08:10:56

Tak for svaret. Desværre for sent. Det er afleveret på genbrug, hvor vi skulle smide det til containeren med jern. Det forstår jeg så ikke.
mvh 

 Stod der virkelig "jern" på containeren., og ikke metal?

Jeg ville have drillet en af de ansatte hvis det var her.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Ups..... ja, han sagde jern. Ikke noget med at drille "hertugerne" på genbrugspladsen😀

Når lysten driver værket
Dem driller jeg nu meget ofte på venskabelig måde, og det kommer der meget godt ud af. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-06-2023 12:47:14

Dem driller jeg nu meget ofte på venskabelig måde, og det kommer der meget godt ud af. 
Jeg er også altid blevet godt behandlet på genbrugspladsen, uden at personalet har optrådt som "hertuger". De har jo nogle regler at følge, som andre på et kontor har udstedt. 
Man skal også huske på, at i dag skal man føle sig krænket for at være med. 

 


fase
Nu er der jo forskel på mennesker. Der er helt bestemt nogen der tror at de har en vis magt. Vi er da høflige mennesker der spørger  og forventer det samme.

Når lysten driver værket
Når jeg ser en mand komme på pladsen med 2 unge mennesker som hjælpere ( familie pleje ) Pladsmanden anviser hvilken container det skal i, og manden så beder dem om at smide det i nærmeste container i stedet, fordi pladsmanden lige vender ryggen til, så forstår jeg deres frustration. De kom til at pille det op igen - -  helt berettiget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis