Teleskopstang 400 cm?

Jeg skal male min gavl og har brug for en lang teleskopstang på 4 meter.

Kan I anbefale en? Det eneste jeg kan finde i den længde er udstyr til vinduespudsere, som man ikke kan klikke ruller eller pensler på.

Der er forskellige grunde til at jeg ikke bare kravler op på en stige: en havestue der står i vejen, en ujævn belægning og min egen nervøsitet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. 
Jeg har lige set en mand kigge på tagrender, med et "GoPro" agtige kamera og han har kigget på mobilskærmen for at se hvad kamera ser. 
Hans stang så ud som flere PVC afløbsrør, som dem under håndvasken eller måske lidt tykkere,   samlet på en eller anden måde.
Men jeg kunne se på ham at det ikke har været helt nemt at styre. 
Stangen har også været omkring 10 meter lang

Så skal man nok skrue et stykke kosteskaft på spidsen, så det passer med malerrullen.    
Der er en her der kan blive 4 meter lang, og den er beregnet til malerulle    LINK
Kunne dog godt forestille mig det ville være særdeles udfordrende, at styre det med en så lang stang.



Vi prøver igen, i morgen --
På mit tidligere arbejde brugte vi denne her type teleskop stang fra Fiskars, til mange forskellige opgaver, den er utrolig stabil, og med ovale rør det tykke rør måler 9 cm på den brede led , der findes forskellige værktøjer til at klikke på, så den kan jeg anbefale, det er ikke sådan en gang dingelværk, som den første jeg linkede til,  link

Vi brugte sådan en adapter, hvis der skulle andet end standard udstyret på, kan nemt tilpasses så malerullen kan sættes på.   ​link​​​


Vi prøver igen, i morgen --
Hvordan vil du styre penslen/rullen ved kanterne når du står og flagrer med en 4 m lang stang?

Det må kunne lade sig gøre at lægge enten en stige eller plader ud på havestuen så der er noget at gå på.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Tak for alle jeres bud. Jeg skal vist en tur i Stark og have en Fiskars-stang. Rør-løsningen ser imponerende ud, men er ikke til mit behov. Og en lift er jeg ikke klædt på til at bruge.

Nu vil jeg se hvordan det går. Vil bruge både en almindelig rulle og en hjørnerulle. Hvis det er noget hø, må jeg jo tænke det anderledes.

Tak igen!
En lift er utrolig nem at bruge, selv for en der aldrig har gjort sig i mekanik før. Selv fruen herhjemme var fortrolig med den efter få timer. Men et rullestillads er efter min mening bedre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også