Hobbygaragehus

Hej, dette er nok ikke en salgsannonce, men jeg beder om rådgivning. Vi er flyttet, og det gamle parcelhus på Brillantvej 19 i Jyllinge er ikke solgt. Jeg troede det blev solgt på 5 minutter. Hvorfor? Fordi der udover alt det der skal være i et parcelhus er 2 garager, garageplads til 3 biler eller mere, og den ene garage er med varme og sakselift. Drømmeboligen for hobbymekanikeren som har kone og børn der skal i skole via stisystemer og alt det der. Men huset er ikke solgt, og de 3-4 par der har været og se på det, ingen havde speciel interesse i garagerne, bortset fra at den ene frue ville ombygge den opvarmede garage til systue :-).

Mit spørgsmål: Hvor og hvordan averterer man et hus til salg hvor man så fanger de der lav-det-selv mekanikere? Alle råd er velkomne

Tak!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske din salgspris er for høj? 
Selv om du sandsynligvis har brugt mange penge, på garager, får du nok ikke de penge hjem ved salg.

Vi prøver igen, i morgen --
Har i det til salg hos mæglere? Måske en anden mægler kan gøre det bedre?
Kan se at samme størrelse huse i Jyllinge de seneste år er solgt for mellem ca 3 og 5,5 mill. Uden at se på detaljer ud over m2.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvis prisen på bolig kvm. ligger på det husene i området handles til, kan det jo skyldes at renten er stegen her på det sidste, og folk lige vil se tiden an.
At der så er en fin garage med "gratis" kan da kun være en fordel..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for de mere generelle hussælge-svar. Mit spg var dog hvordan man når hobbymekanikerfolket. Herinde er det måske mere hus og have, men findes der Lav-bil-selv sider?
Og så er der det med teksterne i annoncen. Jeg er jo selv hobbymekaniker, og da vi ledte efter vores nuværende bolig søgte jeg på "garage", "værksted", "hobbymekaniker". Sjovt nok så vi mange gårde til salg hvor der stort set intet stod om udbygningerne, ofte ingen billeder indefra. Og man køber altså ikke en gård hvis man ikke har brug for udbygningerne, hvorfor så betale og vedligeholde dem.
Angående vores pris: Når jeg søger huse i Jyllinge med følgende kriterier: mellem 3 og 5 mio, mellem 150 og 200kvm, så er der 27. På kvm-pris er vi 3. billigst. Så prisen i sig selv kan ikke være forkert.
Tak

Tak!
Annonce
Har du fået mægleren til at skrive at der er garage, og fået billeder sat ind ?
For som du selv er lidt inde på, er der ofte dårlig eller slet ingen information om garager og udhuse.
Måske du kunne finde nogle grupper for hobby mekanikere på facebook eller andre sociale medier, og lave lidt reklame der, hvis det er muligt.
Ved ikke hvor mange sider der er på nettet for bil interesserede, men bilgalleri er en af dem LINK Bilgalleri der kunne du måske få en annonce ind.
Ved ikke om det vil give noget med en annonce i lokalaviser, men det kunne jo også være en mulighed.

Et minus ved din garage er jo så også, at bilen ikke kan hejses op, så der er ståhøjde under, men det er nok heller ikke til at finde i en almindelig villa.

Jeg har selv en 1 søjlet lift der kan løfte ca 80 cm, det er hvad jeg har loftshøjde til i min garage.


Vi prøver igen, i morgen --
Har lige kigget på salgsannoncen, og er ikke imponeret af billederne.
+ til at de fotograferer et umøbleret hus og laver et møbleringsforslag.
- til at de ikke sætter en bil i garagen når de fotograferer. Men sandelig har en bil i en eller anden krog ved huset!
Derudover tænker jeg at hobbymekanikere er en meget lille potentiel købergruppe at satse på(hvor mange ligesindede tror du der er indenfor 50 km fra jeres adresse?) Derfor kan liggetiden blive lang hvis prisen indeholder mange “garagekroner”.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er vel det her hus link

Vi prøver igen, i morgen --
Ved ikke hvad prisniveauet er for området men synes ikke det virker som et oplagt salg.
Mit indtryk er en typisk 70'er villa hvor der ift det billederne viser ikke er lavet større tiltag for at modernisere huset.
Det er en stærkt reduceret skare af købere der ville købe huset fordi der er plads til at lege fritidsmekaniker. Den eventuelle hobby bliver et meget fjernt punkt hvis det første lange stykke tid skal gå med at gøre huset mere tidssvarende inden fruen ville være villig til at flytte med.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis