Reparation af nylon der flosser/trevler op? Smelte?

Er det mon muligt at reparere sådan et nylon-bælte som flosser i kanten?
Jeg tænker at det må være muligt at smelte det på en måde? Men det skal jo helst blive nogenlunde pænt.

Hvis det var et reb ville jeg bare tage en lighter og smelte det i enden... Men det bliver nok næppe pænt.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må du bruge en loddekolbe med flad spids.

Elektronikteknikeren
Så må du jo finde en lille metalplade du kan lægge på komfuret, og så svejse enden af bæltet mod denne...

Elektronikteknikeren
Jeg ville nok klippe det rent, eventuel symmetrisk på den anden side. Så varme det over en lille flamme  som du selv foreslår.
Med et par gode arbejds handsker kan du forme den bløde kant så den kommer til at se pæn ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gregeren skrev den 11-05-2023 21:20:27

Så må du jo finde en lille metalplade du kan lægge på komfuret, og så svejse enden af bæltet mod denne...

 Det var nok en god ide med en metalplade. Jeg vil dog ikke lægge dette på komfuret. Men jeg kunne sætte det over en trangia eller gasblus.

ev elmand skrev den 12-05-2023 00:09:45

Jeg ville nok klippe det rent, eventuel symmetrisk på den anden side. Så varme det over en lille flamme  som du selv foreslår.
Med et par gode arbejds handsker kan du forme den bløde kant så den kommer til at se pæn ud. 

 

God ide at klippe den rent. Jeg tror bare, jeg klipper den lige over så. Så er der kortere stykke at svejse.

Men det med at holde den over en åben flamme tror jeg bliver svært at styre så det bliver pænt....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis