Afstivning træ konstruktion

Hejsa.

Jeg er i gang med at bygge en udestue med ensidet hælding og ville gerne høre folks mening om afstivning af skellet. Alt træ er i dimension 47x200. Gevindstænger støbt i fundament. Jeg har lavet kryds med hulbånd. Og synes egentlig skelettet virker stabilt, dog kan jeg hvis jeg står oppe på stigen og rykker i skellet godt få den til at give sig lidt. Højden er 2.8 og 3.4 m. Skelettet måler 7.5 i længde og 4.2 i brede. mon ikke det er naturligt når man tager fat deroppe?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har afstivet i taget med krydsbånd. Det betyder at tagkonstruktionen er " god til " at holde sig i vinkel. Men væggene har ingen skrå stivere, så vil kunne give sig. 
Så nu kommer det an på hvad det skal beklædes med. Er det et plade materiale så vil det afstive meget godt. 
Elles skal du indsætte skråstivere i et felt på hver af de 3 vægge. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis