Hvilken maling til mit træværk?

Hej!

Jeg skal til at male et stakit som vist på billederne - samlet areal er ca. 50 m2, og det skal males to gange, så i alt ca. 100 m2. Jeg har to spørgsmål.

1) Jeg har vasket en masse alger væk med noget trævask fra Gori. Bør jeg også tage slibe efter med sandpapir?
2) Malingen skal være hvid - men hvilket mærke skal jeg kigge efter? Kan I anbefale noget maling (og udstyr måske)?

// Chaos
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt nemmere at male, hvis du lige pudser det let.
Gori kunne jo være en mulighed, men jeg har rigtig god erfaring med denne her, den er på fuld højde med Gori 612, har brugt begge slags.      LINK



Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns

Tak for anbefalingen. Det kan meget vel være, at jeg går med dét produkt - og pudser af inden med noget sandpapir, eller bør jeg bruge noget andet?
Jeg fjernede det meste gamle malingen fra min carport sidste år, jeg brugte en båndpudser, til en let omgang pudsning, det tog ikke ret lang tid.

Sådan så det ud efter en gang lakfjerner..


Vi prøver igen, i morgen --
Malede du direkte efter fjernelse af malingen? Eller påførte du noget andet inden maling?
Det er lærketræ og jeg tror jeg gav det for meget grundingsolie fra ny af, så mener  det var derfor træbeskyttelsen hæftede dårligt flere steder.
Så efter jeg havde fjernet det meste med lakfjerner, fik det lov at tørre 2-3 uger, så fik det en let slibning, og derefter heldækkende træbeskyttelse.

Så ingen grundingsolie først.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også