Gulvafsliberen har ødelagt mit gulv

Jeg har lige fået slebet mit bøgetræsparket gulv. Der var T-søm i, som skulle dykkes inden der blev slebet. Men at komme hjem og opleve dette “hærværk” var grusomt. Jeg havde forventet en mere skånsom dykning og at hullerne var udfyldt inden lakeringen, ligesom det tidligere var gjort.
Jeg tilkaldte håndværkeren: Det er ikke muligt at fylde hullerne ud, da det senere vil arbejde sig op, fordi hullet er bredere end dybt. Bedste resultat er at lade det være, siger han. Det kan jeg ikke leve med. Jeg er også i tvivl om der er tilstrækkelig lak i hullet til beskyttelse når der spildes/vaskes gulv.
Er der nogle her der kan give råd til hvordan jeg skal agere i denne situation.
På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Syn og skøn på så hurtigt som muligt. Ja, det koster, men du kan hive det ud af håndværkeren senere hvis du får ret. Så har du beviserne sikret for eftertiden.
Derefter krav om udbedring osv. Det kan køre længe.

Mig bekendt er der ingen officiel metode.. 
Er gulvafsliberen medlem af en brancheorganisation?
Det er vist lidt en jungle, og alle med en slibemaskine kan kalde sig gulvafslibere..

Måske du kan finde en, der har et godt rygte (hvor er det henne? Måske nogen herinde har en god reference?) Så kan man evt. Kontakte sådan en og høre om du må købe en time, til en second opinion..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak, det har jeg netop gjort og er væsentlig mere afklaret over mit næste træk. 
Hvad sagde han? Måske andre kan bruge dit råd🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg beretter gerne, men først i næste uge, hvor jeg forventer at have afsluttet sagen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis