Blege plamager på stengulv efter teknisk problem med køleskab/fryser

Hej   

Jeg håber nogen har et forslag eller fif til hvad vi kan gøre for at få stengulvet i vores køkken til at se nogen lunde normalt ud igen.

Vi havde et teknisk problem med vores køleskab, der fik vin-køleskabet til midlertidigt at opføre sig som en fryser. Det betød at et par tonic-flasker sprang, og det smeltede derefter og løb ud på gulvet, inden vi kom hjem og tørrede det væk.

Det har efterladt nogle blege plamager vi ikke kan vaske af. og som nærmere virker som om overfladen på stenene er en smule ætset.

Vi har prøvet ihærdigt med "Probat til klinker og naturmateriale" ( https://cdn.lomax.dk/images/t_item_max/f_auto/v1654861720/produkter/60123990/probat-natursabe--700-ml.jpg ) og endda prøvet med lidt grundrens (i en rengørings-fortyndelse).

Nogen bud?   

På forhånd tak!

PS: Beklager hvis "kategori / forumgruppe" er forkert, syntes ikke jeg kan finde en katefori der passer

/Julian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen
JohnLarsen
1357 3500
Gad vist hvad der var i tonic’en, noget frugtsyre af en art måske?
Så kan fliserne måske være uopretteligt ødelagte.
For ud fra dine billeder er det ikke noget der bare ligger ovenpå, for fugerne har ikke samme hvidlige farve.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
MrLanzky
MrLanzky Trådstarter
3 2600
Tak for svar - Er ret sikker på der var citron/lemon i en af dem   

/Julian
Snake
Snake
142 5350
Prøv at påføre gulvet lidt stenolie (f.eks. på et stykke køkkenrulle). STENOLIE: LINK

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
MrLanzky
MrLanzky Trådstarter
3 2600
Helt sikkert et forsøg værd! Tak   

/Julian
ev elmand
ev elmand
24467 7480
Det er nok mere noget olie der skal bruges.som der foreslås.  Eller " tidens tand " desværre 
Jeg tror de er blevet ætset lidt og så har hverken grundrens eller anden sæbe noget virkning 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis