Opfugtet beton?

Hej alle sammen. Har lige købt et hus og er igang med at pille gulvtæpper af. I de 2 bagerste rum har der lagt vinyl/lenolium med en bagside af en eller anden form for fibre? Og gulv tæppe med skumgummi bund oven på. Da jeg piller det af kan jeg lugte en kraftig lugt af skimmel, og bagsiden er fugtig på vinyleb/lenolium

Jeg har selvfølgelig kontaktet ejerskifte, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre nu og om de overhovedet gider tage det? 

Der er tale om et hus fra 70erne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren
Gregeren
5137 2830
Det er nok ikke noget forsikringsselskabet vil tage sig af, hvis det kun lugter af skimmel.

Det er jo indespærret fugt under den tætte gulvbelægning som her skyld i ophobning af fugt.
Hiv gulvbelægning helt af, vask gulvet i rodalon, og lad det tørre helt ud i et par dage med åbent vindue i forårssolen.

Mon ikke det kan gøre det?

Vær obs på ikke at lægge tætte gulvbelægninger på fremover, da det tyder på at de drænende egenskaber i konstruktionen under betonen måske ikke er super gode.

Er det beton direkte på jorden?
Hvis det er, kan du efter rensning, give gulvet en behandling med vandglas, og se om det formindsker problemet.

Alternativet er jo at banke gulvet op og isolere efter moderne principper.

Elektronikteknikeren
Trichome
Trichome Trådstarter
7
Gregeren skrev den 07-05-2023 19:09:50

Det er nok ikke noget forsikringsselskabet vil tage sig af, hvis det kun lugter af skimmel.

Det er jo indespærret fugt under den tætte gulvbelægning som her skyld i ophobning af fugt.
Hiv gulvbelægning helt af, vask gulvet i rodalon, og lad det tørre helt ud i et par dage med åbent vindue i forårssolen.

Mon ikke det kan gøre det?

Vær obs på ikke at lægge tætte gulvbelægninger på fremover, da det tyder på at de drænende egenskaber i konstruktionen under betonen måske ikke er super gode.

Er det beton direkte på jorden?
Hvis det er, kan du efter rensning, give gulvet en behandling med vandglas, og se om det formindsker problemet.

Alternativet er jo at banke gulvet op og isolere efter moderne principper.

Mange tak for svar! Det værdsætter jeg meget.

Det er ikke opbygget direkte på Jorden, mener det er sand leca og beton? Det skulle ikke undre mig, det her lagt sådan i 20år mindst. 

Det gamle vinyl eller hvad det er, er sikkert også fra da huset blev bygget. Har også pillet gulvtæpper af ude på gangen og værelse der støder op til det ene rum og der er ingen lugt. Der lå dog heller ikke vinyl under. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Var der noget der mindede om “brune hår” på bagsiden af dit gulv? Jeg har lavet et opslag om, om der kunne være asbest i gulvet? Var det noget du tænkte på eller fik undersøgt? 
https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/206906
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis