Maling af udestue

Hej,

Jeg skal male vores udestue hvid. Den er pt mørkegrøn og det er længe siden den er blevet malet. Ikke det kønneste med andre ord.

Mange steder er malingen ved at skalle af, men andre steder sidder den fint.

Hvordan bør jeg gøre?

Er det tilstrækkeligt at fjerne kun det løse maling og ellers bare lade resten sidde før jeg maler?
Eller skal jeg forsøge at fjerne alt fx med brun sæbe eller lignende?
Skal jeg give hele udestuen en tur med en metalbørste eller andet?

Hvilken type maling bør jeg bruge og skal der bruges noget andet først, fx grunder?

Vedhæfter et par billeder så I kan se vidunderet.

Tak! 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen inputs her? 

Jeg er begyndt bare at skrabe maling af med malingskrabere, men det virker ret genstridigt - virker som plastikmaling. 
Mine bud.

Den grundige omgang: Varmepistol og fjern alt maling og slib og vask med grundrens.
Skift glaslister i samme omgang.
Giv det hele vandbaseret trægrunder og derefter vandbaseret heldækkende træbeskyttelse.

Den hurtige: Fjern alt løssiddende, slibe det hele/eller brug stålbørste. Vask med grundrens.
Giv vandbaseret trægrunder alle steder hvor du er inde ved det rene træ. Derefter vandbaseret heldækkende træbeskyttelse.

Bare kald mig BBB 
Du skal have alt det løse maling af. Brug skraber og stålbørste. Der hvor malingen sidder godt fast, lade du den være. Hvis det er plasticmaling skal du bruge plastikmaling igen. Du skal regne med at male 2-3 gange. Jeg vil anbefale dig at bruge en brækket hvid.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Min carport havde fået nogle gange Gori 100, som begyndte at skalle af, sandsynligvis fordi træet havde fået for meget grundingsolie. (det er lærketræ)
Jeg prøvede først med brun sæbe, et godt tykt lag, og afdækket med plast i et døgn, det havde kun ringe effekt.
Så prøvede jeg en blanding af brun sæbe og kaukasisk soda, det virke fint, så prøvede jeg med kaukasisk soda opblandet med lidt vand, så det havde lidt konsistens, det var super effektivt.

Der hvor træet er mest rent, er der brugt kaukasisk soda, blandet med vand. (en krads blanding, så brug briller og handsker.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også