Solceller på taget.. Brandfare..

Kan solceller mon virke som forstørrelsesglas og tænde ild ligesom man også kan med et par læsebriller.?  
Kan solceller mon virke som forstørrelsesglas og... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
El-biler har det ikke med at selvantenne. Det kan ske, men det er langt fra almindeligt. Det sker dog helt sikkert oftere end i traditionelle biler.

Jeg kender ingen, der køre dieselbil fremfor benzinbil, på grund af at diesel meget mindre brandfarligt. Det ville ellers være en rationel tilgang angsten for brand.

Du er bange for det, fordi det er noget nyt. Der er i år solgt 6 gange så mange el-biler i forhold til dieselbiler. Så du er lidt ellene med din angst.

https://www.bilimp.dk/nyregistreringer/ 


Angsten for el biler er mere sværheden med at slukke dem. Parkeringskældre burde forbyde elbiler, for dernede mangler redskaber til at nedsænke dem i vand i de dertil indrettede containere. Mener det var i Bergen, at et helt p hus udbrændte pga elbiler.

Men igen, benzinbiler eksploderer i et væk. Særligt på film…

Tror iøvrigt at vaser i vinduet er farligere end solceller på taget. Vaser kan virke som forstørrelsesglas, mens solceller ikke bør kunne selvantænde. Men installeret forkert, så er alt jo farligt. Særligt tagsten. Bare se hvordan man taler om, hvem der skal overtage efter Mette Frederiksen hvis hun får en tagsten i hovedet. Så farlige er de 
Hold nu (kæft) med det der angst..   ..og ja benzinbiler eksploderer kun på film. Hvorimod batterier kan eksplodere.
Jeg er sgi også lige ved at få angst for HrT.`s angst syndrom     

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 23-06-2023 10:10:27

Jeg er sgi også lige ved at få angst for HrT.`s angst syndrom     

Hvad skal jeg så sige, han bor i 3400, og jeg er næsten nabo i 3500!


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg bliver helt angst for, at I er angst for min angst 😵‍💫🤣 (og måske at i overså ironien).

Men reelt set er jeg kun nervøs for elcyklers batteri og solcellernes batteri. Men ikke mere end at jeg, som alle andre tænker jeg, har brandalarmer i alle rum. Det er den billigste livsforsikring man kan købe.

Solceller er jeg helt tryg ved. Hvis de brænder huset ned, får jeg jo et nyt. Bare med bedre energimærke. Hvis jeg er helt heldig, kan jeg også bytte konen ud med to på 20… 😎🤭
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis