Havetraktor slap rem, og strammes hvordan?

Hej har lige købt en havetraktor af ældre årgang. Sentinel 17hk

når jeg  sætter klipperen ned så fedter remmen rundt som resultere i en masse larm og lugten af brændt gummi.. det er første gang jeg overhovedet har en havetraktor.. så hvordan strammer man remmen?
mange tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og du er sikker på at knivene kan dreje frit?

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Velkommen på siden  
Kender ikke den model havetraktor, men måske er der et "belt diagram" som et klistermærke et sted på maskinen.
Men typisk er det et strammerulle, der trykker ind på ryggen (den flade side af remmen) og den strammes op med en fjeder.
Strammerullen ser typisk sådan her ud, kan også være lavet af metal.

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal jo nok føre et håndtag frem for at den kobler til. Det sker typisk ved at man så strammer remmen. 
Prøv at kigge efter den bevægelse ( med maskinen slukket ) så er det der der skal strammes mere op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 07-05-2023 22:37:29

Du skal jo nok føre et håndtag frem for at den kobler til. Det sker typisk ved at man så strammer remmen.
Prøv at kigge efter den bevægelse ( med maskinen slukket ) så er det der der skal strammes mere op. 

Kan også være med elektrisk kobling, så er remmen strammet op hele tiden,via en strammerulle/fjeder, sådan er det på min havetraktor.

Koblingen sidder på motorakslen, og remskiven kobles ind med en magnetkobling.

Jeg kigger bare på maskinen og ser et håndtag ved begge skærme. Desuden hæfter jeg mig ved at der skrives " det er første gang jeg overhovedet har en havetraktor "
Så kan selv det simple være en udfordring i starten 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 07-05-2023 23:06:58

Jeg kigger bare på maskinen og ser et håndtag ved begge skærme. Desuden hæfter jeg mig ved at der skrives " det er første gang jeg overhovedet har en havetraktor "
Så kan selv det simple være en udfordring i starten 

Ja den er med manuel indkobling, man kan se remskiven på motoren, men ja fejlmuligheder er der nok af, fra fejlmonteret rem, til forkert længde på remmen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis