Skærebræt - hvad skal jeg gøre? hjælp :)

Hej
Jeg skriver måske i det forkerte forum, men prøver alligevel
Jeg har netop fået et nyt stort skærebræt af egetræ.
Allerede inden jeg begyndte at benytte det, så trevler det med bittesmå tynde trætråde (?).
Hvad kan man gøre ved det? Er der noget at gøre overhovedet eller er det bare dårlig træ kvalitet (?)?
Jeg vasker det kun op i hånden og tører det 
Jeg ønsker ikke at få de trætråde i min mad.
MVH
Peter
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slip det og giv det madolie. Evt olivenolie, rapsolie mv. 
Giv det et godt lag og lad det trække ind og tør det overskydende olie af. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Har det fået olie? Et skærebræt i træ skal have olie.
Hvis det iķke bliver det ødelagt af at blive vasket.
Og safter fra forskellige madvarer vil trække ind i træet og er sværere at vaske af.
Lyder også som du skal have det slebet med sandpapir.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jens J. skrev den 07-05-2023 16:36:17

Slip det og giv det madolie. Evt olivenolie, rapsolie mv. 
Giv det et godt lag og lad det trække ind og tør det overskydende olie af. 

 hvad slags slibepapir skal jeg benytte?

Kermit_369 skrev den 07-05-2023 16:40:32

Har det fået olie? Et skærebræt i træ skal have olie.
Hvis det iķke bliver det ødelagt af at blive vasket.
Og safter fra forskellige madvarer vil trække ind i træet og er sværere at vaske af.
Lyder også som du skal have det slebet med sandpapir.

 men kan det virkelig passe at man skal slibe et helt nyt skærebræt inden det bruges? jeg fik det for 2 dage siden. jeg aldrig oplevet før at skærebræt trevler inden det taget i brug/ at det er så dårligt

Korn 180 burde være ok. 

Ja det lyder mærkeligt hvis det er nyt. Måske har det ikke fået olie fra producenten. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Jens J. skrev den 07-05-2023 16:46:01

Korn 180 burde være ok. 

Ja det lyder mærkeligt hvis det er nyt. Måske har det ikke fået olie fra producenten. 

 det vil jeg prøve :)

Jeps. Brug du den. 
Slipepapir og sandpapir. Kært barn mange navne. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 07-05-2023 17:10:40

Jeps. Brug du den. 
Slipepapir og sandpapir. Kært barn mange navne. 

 super :)

tak for hjælpen

mvh
Det var så lidt   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis