Motorsav

Min motorsav (Sachs Dolmar model 111) har stået stille et godt stykke tid. Nu er kompressionen så høj, så jeg dårligt kan trække startsnoren. Når tændrøret fjernes gå det let. 
Den starter selvfølgelig ikke.
NB: En tidligere tråd om det samme nævner en ventilløfter (som på knallerter i gamle dage   ), men en sådan kan jeg ikke finde - heller ikke i manualen.
Nogen der har forslag, for jeg har helt ondt i fingrene  nu.   
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til glæde for andre med samme problem: Fortvivl ikke, thi lykken står den kække bi.
Her er fremgangsmåden, der til sidst fik gang i maskinen:
1, Rensede benzinfilter - frisk benzin (akrylat).
2. Rensede luftfilter.
3. Checkede tændrør - renset + gnist ok.
4. Hev en masse gange i snoren (For at massere cylinderen....?)
Det foreløbige resultat var, at det blev en hel del nemmere at hive i snoren, men ingen tegn på start.
Prøvede derfor disse tiltag
5. Pust med startspray = ingen reaktion.
Altså var der næsten kun karburatoren tilbage.
Jeg var ikke så meget for at skille karburatoren ad. Det kan erfaringsmæssigt være noget bøvlet. Så prøvede med min sidste udvej:
6. Karburatorrens på spray. Pust ind i indsugningen og hiv løs i snoren. Vent et par timer. Pust igen og hiv løs. Minsandten om ikke den gradvis svarede lidt igen. Stak træskoen ind under håndtaget for at aktivere fuld gas . og så kom der ellers gang i sagerne. Efter en del osen gik den fint i tomgang.
Håber andre kan have gavn af det her. 
Det hører med til historien. at den havde stået i over 10 år uden at være startet.  Bare hevet i snoren en håndfuld gange. Ren forsømmelse.    
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis