Skoda fabia 2019 camping strøm

Hej
Har en skoda fabia 2019, vi fik monteret træk på sidste år.
Det er et brink træk der er monteret.
Der er ikke strøm i konstant eller tændings plus i stikket.
Kan se der skal bruges en udvidelses boks dertil hvis man skal have det.
Er der nogle der ved hvor den kan købes og hvor skal den monteres? Hvor monterer man normalt styre boksen?

Havde tænkt på at trække en ledning fra 12v udtaget bagi. Men det er konstant strøm. Kan man lave det om til tændings strøm?
Det er kun til køleskab, lys osv er jeg ligeglad med, så det var skønnest med en tændings plus, så man ikke risikerer at tappe batteriet. 
Evt kunne jeg lave noget med et relæ der trækker når der kommer strøm i stikket. Men for os er det en ny bil så ville helst undgå en masse jøl 😬
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et konstant strøm stik, kan du brug det som forsyning på et relæ, styrestrøm kan tage fra ex. benzin pumpen...

 

Jeg tror vi dropper det og kører på gas. De 2 gange om året vi er afsted med køleskabet fyldt, kan vist bære lige meget. 
Vi har enkelte gange brugt vognen som overnatning efter en fest. Her ville det være rart, at man kunne få lys når man skal dingle ind i seng. Men vi har klaret os med en lommelygte og telefonen i alt den tid nu 😁

Hvis jeg bliver helt vild, så laver jeg fast strøm fra cigar tænder stikket. Det er samme sikring som modulet til trækket, bruger, så kan jeg vel også. 
Tændingsstrøm må jeg vist nøjes med at drømme om. Desuden er cv også kun lavet med 1 ledning til strøm, så enten eller 

Men tak for svar 😁
Til køleskab er gas det bedste. Efter et døgn med køleskab på bilbatteriet, skal man ikke regne med at bilen kan starte.
Nej regnede heller ikke med at ville have køleskabet på strøm hele tiden. Men når vi kører så var det jo lækkert at sparer gassen. Men bilen bruger jo nok også mere brændstof for at lave strømmen 😁
Tiden jeg skal bruge på at lave det til, kan jeg vist drive køleskab for i mange år 
Annonce
Køleskabet køler ikke særlig godt på 12V. Har prøvet det på tur til Italien. Selvom skabet var tændt flere dage i forvejen så det var koldt, og der blev lagt frostvarer i frysedelen, så var det tøet op, når vi kom derned. Selvom det var tændt på 12V hele vejen. 

Siden den erfaring, der kostede nogle kg god kalvemørbrad, så har vi kørt det på gas. Det duer. 

Det er også meget hurtigere koldt på gas end på 12V eller 230V for den sags skyld.
Hvis jeg bliver helt vild, så laver jeg fast strøm fra cigar tænder stikket. Det er samme sikring som modulet til trækket, bruger, så kan jeg vel også. 
Tændingsstrøm må jeg vist nøjes med at drømme om. Desuden er cv også kun lavet med 1 ledning til strøm, så enten eller .

Kunne du ikke bringes til at sætte en akkumulator i cv til at forsyne med lys. Du kunne lade den op ved at installere et solcellebatteri til at lade akkumulatoren i cv op. Det med at dræne batteriet i bilen for strøm er vel ikke den bedste ide. Køleskabet tager du så gas på   .


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis