Legehus i/på terræn

Hej,

Vi skal til at opføre legehus, men er i tvivl om hvordan den er bedst at placere fordi vi har en have som så at sige skråner 2 veje (både ned mod baghækken og lidt mod venstre). Over de 3 meter huset skal være (220 hus, 80cm terrasse) er der et niveauforskel på 23 cm.

Så jeg forestiller mig en af 3 mulige løsninger (sig endelig til hvis der er andre og bedre):

1) Placere hjørnerne af bunden (lavet i 45x95 trykimprægnerede reglar, med terrassebrædder ovenpå) på nogle fx 50x50 fliser i den høje ende (op mod resten af haven), altså i græshøjde, og så lægge 4-5 fliser ovenpå hinanden eller alternativt støbe stolpefødder så den fjerneste ende bliver hævet 23 cm over terræn. Der vil så skulle lukkes af ned mod græsset med fx fibercementplader eller lignende for at undgå "uventede gæster" under legehuset.

2) Smøge ærmerne op og grave tørv og jord væk således at den ende ned mod hækken bliver i græshøjde, men enden op mod haven bliver gravet 23-25cm ned i jorden (og igen lagt på fliser).

I begge tilfælde tænker jeg at have en gangsti rundt om legehus på ca. 1 meters bredde, så hvis løsningen bliver at grave en god flig af græsplænen væk for at planere det, bliver det jo yderligere 1 meter. Og så skal der nok laves en lille støttemur med nogle kantblokke fx, op mod kanterne af det udgravede.

3) En kombination/kompromis af ovenstående. Altså at grave 10-15 cm ud i den høje side og "klodse op" ca 10-15 cm i den lave side.

Men hvad siger panelet? Hvad er den bedste løsning? Eller er noget helt andre bedre? Løsning 2 er nok uden tvivl den der giver mest sved på panden..   
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsning 1 vil være ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis