Nedrivning af hvælvinger i gammel stald

Hej allesammen. 
Jeg er ny her på lavdetselv. 
Har et spørgsmål til gør det selv folket. 
Er der nogen af jer derude der har erfaring med at rive gamle hvælvinger ned, men lade alle stålkonstruktioner blive?. 
Grunden til nedrivning af hvælvingerne er at de er i meget dårlig stand generalt. Der skal på sigt være garage, så i stedet for dette vil vi have troldtekt op og isolering i mellem bjælkerne.
Håber det er forklaring nok.. Der kommer en murer forbi en af de kommende dage. Ville bare høre om nogen havde lidt erfaring.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det tror jeg ikke er noget problem, det er bare at begynde fra en ende af. 
Der bliver jo lidt reduceret lofthøjde, når der skal forskalling og troldtek op. 
Alternativ kunne forskalling ligge over stålbjælker og så troldtek op imellem. Så får du synlige bjælker. Isolering ligge op over det hele. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Flipper1988 skrev den 05-05-2023 21:43:45

Hej allesammen.
Jeg er ny her på lavdetselv.
Har et spørgsmål til gør det selv folket.
Er der nogen af jer derude der har erfaring med at rive gamle hvælvinger ned, men lade alle stålkonstruktioner blive?.
Grunden til nedrivning af hvælvingerne er at de er i meget dårlig stand generalt. Der skal på sigt være garage, så i stedet for dette vil vi have troldtekt op og isolering i mellem bjælkerne.
Håber det er forklaring nok.. Der kommer en murer forbi en af de kommende dage. Ville bare høre om nogen havde lidt erfaring.

Hej,
Hvis du ikke har banket loftet ned endnu, er jeg interesseret i de sten som løber under/rundt om jernet, i bunden af hver hvælving. Jeg mangler nogle til at reppe mit loft med.

Mvh Simon

Hej . 

Hvis du ikke har revet det ned eller smidt det ud. 
Kunne jeg godt være interesseret i nogle sted til at lave mit loft :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis