Små grønne/gule frøer. (levende)

Ved vores gamle brønd er der en lille kælder  hvor pumpe hydrofoer engang har stået i. Nu skal jeg bare derned for at åbne og lukke for havevandet.. Tidligere også for at aflæse vandet. I mange år har jeg bemærket at der lever frøer dernede. Nogle år er der få andre som i år er der mange. Men jeg undre mig over hvordan de kan formere sig. Der er ikke vand til at haletusserne kan svømme. der er nærmest ikke noget lys og hvad lever de af. Er der nogen med kendskab til frøer?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Frøerne formerer sig ikke dernede. Dem du ser, er faldet ned og kan (desværre) nok ikke komme op ved egen hjælp.
Sensommer og efterår var det dagligt, at jeg måtte befri vores kælder for frøer, tudser og salamandre, der var drattet ned i kælderhalsen og fortsat videre ind i kælderen, når døren havde stået åben.

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Hej Snake. tak for svar. Det har du jo nok ret i. Det er bare fordi jeg tænkte at der var særlig mange i år, og jeg har set frøæg dernede, men self. aldrig haletusser.  Jeg må prøve at få dem op og se om jeg kan stoppe nogle af hullerne derned.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis