Ventil på radiator knækket

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp udefra. Jeg står og har købt ny hus og har haft slukket for fjernvarmen, fordi en radiator skulle ned. Da jeg ville lufte ud i den efterfølgende knækkede ventilen. Hvad gør jeg herfra? Er det en ny radiator der skal til eller kan den reddes? Jeg har forsøgt om jeg kunne få fat i den lille stump med en tang, men det er helt umuligt. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en ny ventil og sluk for vandfremførsel og skift ventilen - burde tage ½ time.
Hvis det er udluftningsskruen, der er gået i stykker, skal du endelig ikke prøve at fjerne stumpen. Det giver vand på gulvet. Køb en ny udluftningsskrue i  størrelsen 1/2". Tag trykket af anlæggetog luk lidt vand ud. Derefter skruer du udluftningsskruen ud med en skiftenøgle og skruer den ny i. Gevindet pakkes med garn og salve. Vand på anlæg og udluftning af anlæg.

fase
Det er den der lille, runde dims i enden, der er røget af. Den jeg normalt ville dreje for at lufte radiatoren ud. Kan hele stikket skrues ud? Det ligner den er lavet sådan, ud fra billedet jeg har lagt op. 
Det er udluftningen, der er defekt. hele ventilen kan skiftes, som beskrevet ovenfor.

fase
Du sætter svensknøglen på det sekskantede stykke, og drejer hele ventilhuset af, som indeholder luftskruen.

Husk at slukke for frem og tilbageløb, samt at tage trykket af anlægget, først.

Elektronikteknikeren
Tak for hjælpen. Den var lige til at skrue af og så på med en ny. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis