Fjernvarme i i lejet etage hus

Hej 😃
Jeg er lidt nysgerrig for at finde ud af om det er muligt mine underbo'er lever af min varme.

Det fĂžrste der startede min undren var min nederste underbo der nĂŠvnte hvor varmt de havde det i lejlighed grundet deres varme rĂžr og de aldrig behĂžvede at tĂŠnde for varmen. 
Hmm...
SĂ„ var min anden underbo hjemme ved mig og kom ind pĂ„ snakken om han kun havde tĂŠndt varmen kort ellers havde han ogsĂ„ haft varme rĂžr nok til at holde sin lejlighed varm. 

Det undre mig meget, det burde jo ikke kunne lade sig gĂžre men alligevel virker det mĂŠrkeligt. Er der nogen der har et bud pĂ„ hvordan jeg kan opklare det her. 

Med venlig hilsen og tak pĂ„ forhĂ„nd. 
7 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt efter hvor mÄlerne sidder er det enten din udlejer eller forsyningsselskaber det betaler.
Der er enten en mÄler i din lejlighed eller pÄ radiatorerne i din lejlighed. De mÄler kun dit forbrug, i din lejlighed.
Jeg tĂŠnker ikke at jeg betaler for varme de tĂŠnder for. Som jeg ser det, lever de bare gratis af min varme... eller det er det jeg er nysgerrig for at finde ud af. 
Ellers forstĂ„r jeg bare ikke hvorfor deres rĂžr er sĂ„ varme at det varmer deres lejlighed op uden de tĂŠnder for deres varme? 

Er der mÄler pÄ dine radiatorer. Hvis du har det, bliver de brugt som fordelingsnÞgle, nÄr varmeforbruget skal opgÞres. Ellers kan du have en lokal mÄler, som du afregnes efter.

fase
Okay tak. 
Jeg har en mĂ„ler pĂ„, jeg var bare ikke klar over, at den kunne vurdere, nĂ„r varmen fra radiatoren rĂžrene forsvandt ned under gulvet, ogsĂ„ vidste at varmen nu var underboernes og ikke min lĂŠngere. 
Det er en mere kompleks mĂ„lingstermostat, end jeg var klar over. 
Men godt at vide. Men kan jeg komme i problemer for at jeg bestemmer via mine radiatorer hvor varmt de Äbenbart skal have det og hvor meget de skal betale?
Du fortÊller ikke noget om, hvilken form for mÄler, du har. Men din mÄler mÄler sikkert temperaturen pÄ din radiator, hvis det er den type, der er monteret pÄ radiatoren. Du afregner sÄ efter "antal streger".

fase
Annonce
Jeg har sĂ„dan en mĂ„ler. 
Ved ikke hvilken det er. 
Din mĂ„ler bliver brugt som  grundlag for beregning af dit varmeforbrug pĂ„ den mĂ„de at mĂ„lernes visning bliver lagt sammen og dit forbrug bliver sĂ„ et forhold til det hele.

fase
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fÄ fordele

Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis