Husqvarna pr 17 AWD frontrider

Hej.
Jeg har en Husqvarna pr 17 AWD frontrider som jeg er rigtig glad for. Jeg syntes dog at den kører ret langsomt. 
Jeg har 15.000 m2 græsplæne som skal klippes en gang i uge, så hastighed er en faktor.  
Jeg har en anden gammel havetraktor af mærket MURRAY den kører væsentligt hurtigere.
Jeg ved godt at det er svært at svare på om den køre for langsomt... alt er jo relativt. Men kan et hydrostat drev bliver langsommere med tiden ? 
Jeg kan høre en let summen fra drevet når den kører. Den accelerere fint forlæns/baglæns og bremser når jeg fjerner foden fra speederen. Jeg kan ikke finde information om hvad normal drift hastighed er på Husqvarna pr 17 AWD
Håber der er nogle her som har erfaring med Hydrostat drevet plæneklipper 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket remmen der trækker hydrostaten, det kunne jo være den der glider.
Hvis man kikker en Husqvarna R3216 sx AWD står den til at kunne køre 9 KM/T så mon ikke din køre nogenlunde det samme ?
Kan 4 hjulstrækket frakobles, giver det nok også lidt mere hastighed.
Du kan tjekke motoren omdrejningstal, er det for lavt kan det justeres op, hvis det er en Kawasaki motor, mener jeg max er 2900 o/m
Hvis hydrostaten er slidt, vil den typisk trække dårligt når den er varm, bruger man klipperen til at trække vogn eller lignende, overbelaster man hydrostaten, da maskinen kun er beregnet til at trække sig selv, og det giver en stort slid på hydrostaten.
Du kan jo prøve at skifte olie og evt filter på hydrostaten, jeg vil anbefale at bruge en fuldsyntetisk olie, den tåler bedre den belastning der er i hydrostaten.

Jeg har en Hustler zeroturn, der har jeg skiftet olie på hydrostaterne, jeg brugte 20w50 fuldsyntetisk olie..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for fyldigt svar. Der var mange oplysninger som jeg kan arbejde videre med…
Jeg prøver at undersøge de forskellige muligheder 😊
Hej igen.
Nu har jeg tjekket remmen til hydrostaten. Den virker “frisk og stram”.
Hvis den er årsagen, og den glider. Ville det så ikke have den effekt at den også ville være meget blød i opstart enten i fremad eller tilbage gående retning ?.
Min er meget overbevisende, den starter meget kontant hvadenten det er fremad eller i tilbagegående retning. Den trækker også ens varm eller kold
9 km/t Uden dog at have målt det, kører min ikke halvdelen tror jeg.
Min Kawasaki 2cyl. Motor kører meget fint. Jeg er overbevist om at den ikke er årsagen.
Jeg vil prøve at skifte olien samt filtre og se om det hjælper.
Findes der ellers måder hvorpå man kan konkludere om hydrostaten er defekt / slidt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis