Trailerbund plast

Kan man bruge en køreplade i plast 10-12 mm som ny bund i min 500kg's trailer? Som alternativ til en x-finer

Mvh Troels
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvorfor ikke - det lyder da som et fornuftigt alternativ. Men du skal nok indskyde et par ekstra traverser, hvis de er blødere end træ. Vær opmærksom på pladernes vægt, uv-bestandighed og vend den glatte side op.  Afhængig af trailer type, kan bunden ( måske ) være en del af afstivningen.   

 

Hmm.. UV stråling kan nok slå sådan en plade ihjel hurtigere end en  x-finer. Den jeg har nu overlevede da 15 år ude. 
Havde overvejet en alu dørkplade, men de er noget dyrere og tyndere ( passer ikke ind i rillen bagtil) 

Mvh Troels
Jeg købte en ny trailer i 1996, jeg fik bukket en 0,75mm galvaniseret plade, og lagt ned over træpladen, det holder fint endnu, dog er galvaniseringen slidt af inde midt på, men en gang zinkspray, så er den fin igen.
Jeg har brugt traileren meget til både murbrokker jord, sand og støbematerialer, så den har ikke været skånet.

Vi prøver igen, i morgen --
har jeg prøvet , det duer bare ikke
den ændre størrelse ret meget ved temperatursvingning , så den kommer til at bule ret meget op
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis