Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal lægge i: "samtidigt ser jeg også potentiale for en løsning der ikke holder."
Jeg har selv en Neptun (produceret i Polen) trailer med en bruttovægt på 1300kg. Den har netop denne kip-funktion. Og jeg tror den lige har fyldt 10 år.
For det første så har jeg ingen (som i SLET INGEN) bekymringer om denne funktion. Når man har den i normalstilling er den låst med et kraftigt lukkebeslag. Og så har den vel også været igennem en typegodkendelse.
Og så må du jo ikke sammenligne det 1 til 1 med almindelig tip.
Når det er sagt så har jeg tit haft glæde af det. Både når jeg har skullet læsse sand, jord eller affald af. Men der hvor den har gjort størst gavn har været når jeg har skullet have havetraktoren eller fræseren med "i byen". De har nemlig kunnet køre op og ned uden brug af køreramper. Jeg har så også lavet mig en hjælper i form af en "donkraft" lavet ud af et kasseret næsehjul. Så kan jeg nemlig stille ladet i den stilling jeg vil. Jeg kan så se at man kan købe dem nu.
Se her Sådan en kan du jo købe til.
Skulle du ikke have lagt dig endelig fast på Brenderup, synes jeg du skal kikke på Neptun. Jeg er bestemt godt tilfreds.
Den har ALKO "undervogn". Jeg mener jeg gav 10.500,-. Den har ikke helt samme finish, men er bestemt solidt og godt bygget.