Fjerne mos med harve/rive/plænelufter. Erfaringer? Eckerberg 7 7500 01-05-2023 09:42 HejVi har en plæne på ca. 1000m2, hvori der er en del mos.Jeg overvejer at købe en rive/plænelufter til at sætte på havetraktoren. En model som vedhæftede billede.Er der nogen, der har erfaring med, om det virker?mvh Erland 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
AllanE 2658 2650 02-05-2023 08:30 Jeg kender ikke den du viser billede af, men har fine erfaringer med en at købe en klinge der sættes under græsslåmaskinen. På klingen sidder to tapper, som river mosset op.Den koster ca. 100 kr. i byggemarkederne.Tip: Vær forberedt på, at mos fylder helt vildt meget, når det er revet op. Der skal bruges mange sække Og plænen ligner noget der er løgn bagefter, så det tager en ½-1 sæson før det er pænt igen. Mvh. AllanE
henrikh29 893 9400 03-05-2023 22:28 AllanE skrev den 02-05-2023 08:30:33Jeg kender ikke den du viser billede af, men har fine erfaringer med en at købe en klinge der sættes under græsslåmaskinen. På klingen sidder to tapper, som river mosset op.Den koster ca. 100 kr. i byggemarkederne.Tip: Vær forberedt på, at mos fylder helt vildt meget, når det er revet op. Der skal bruges mange sække Og plænen ligner noget der er løgn bagefter, så det tager en ½-1 sæson før det er pænt igen. Og næste år kan man så starte forfra :-(Vi havde også tidligere en del mos i vor plæne. Efter vi fik robotklipper for vel 6-7 år siden har den holdt mosset væk. Tror det er fordi den "bioklipper" så det afklippede græs gøder. Og vist også noget med, at den "stresser" mosset, da det kører flere gange om ugen.Vi har lidt mos i foråret, men når den robotten kommer i gang, forsvinder det. Eneste sted vi har den del mos, er et stribe græs ved vejen (græsfortov), hvor robotten ikke kommer - desværre.