Jeg er ved at renoverer et køkken. i det gamle var der bare en kombineret ovn/induktionskogeplade der var forsynet fra et kraftstik. I det nye bliver der separat ovn og induktionsplade (på samme sted), men det betyder jo så at der kun er et kraftstik i væggen, og to to tilledninger der skal forsynes.
Spørgsmåler er derfor, er det lovligt at forbinde de to tilledninger i den samme stikprop ?
Og for lige at forbygge misforståelser, det er ikke et komfurudtag, men et kraftstik der sidder i vægge, så det jeg vil forbinde de to ledninger i er sådan en fætter her:
https://www.harald-nyborg.dk/kraftstik-5-polet-16-a