Asbest slam på loftet

Hejsa :-) 
Gode råd søges. Vi har underskrevet en købsaftale på et rækkehus fra 1977 i sidste uge. Vi har ingen forstand på huse, vi har altid boet til leje. 

Jeg er igang med at læse alle dokumenterne. Er ved at nærlæse tilstandsrapporten. Vi har mest haft fokus på de røde og gule ting indtil nu og nu er jeg ved at gå i dybden med alle tingene. Der er en grå anmærkning som jeg er ved at undersøge nærmere og som vist ikke er så lille som vi troede. 

"I tagrummet er der afvaskningsslam som følge af afrensning af tagplader. Afvaskningsslam kan indeholde asbest. Ved afrensning af dette afvaskningsslam, kan der opstå støv, som kan indeholde asbestfibre."

Nu har jeg googlet lidt rundt og det er vist ikke en bare så en lille ting. Læste herinde om en hvor det kostede 120.000 at få loftet renset.... 

SÅ gode råd, erfaringer, meninger, kontakt til firmaer i Jylland vi kan ringe til i morgen. Hvad gør vi?? Hjælp... jeg har vedhæftet de 2 billeder der er i den visuelle tilstandsrapport.

På forhånd tak for hjælpen <3 


Hejsa :-)  Gode råd søges. Vi har underskrevet en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der lidt skimmel på lægter eller spær så kan det være tegn på manglende ventilation af tagrum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 01-05-2023 22:36:39

Hvis der lidt skimmel på lægter eller spær så kan det være tegn på manglende ventilation af tagrum. 

 Enig, det vil give anledning til skimmel. Skimmel findes i omgivelserne omkring os. Og når det er ude i "luften" udenfor huset, så er det også på loftsrummet i et hus med eternittag, da det ikke er tæt ved pladerne i fx. tagrygningen.

Årsag til manglende ventilation kan være, at isoleringen er presset helt ud til siderne af huset, så kan der ikke komme luft ind den vej. Det er let at konstatere og ikke dyrt at fixe.

Men, som jeg skrev, er det helt normalt, at der vil være et vis mængde skimme i tagrum i huse fra den tid, og med den tagkonstruktion. Og heldigvis er det ganske ufarligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også