Utæthed i varmtvandsrør?

Kære LDS’ere.

Vi har konstateret noget opfugtning på vores ydermur ved vores badeværelse. Vi har haft en sporingsmand ude for at konstatere om der er en utæthed i vores skjulte rør. Der blev trykmålt på tilgangen til et af vores toiletter og der blev konstateret at der ingen utæthed var og at opfugtningen formentlig skyldtes at vores fuger var utætte i bruse området.

MEN nu har vi undladt at bade i dette bad i 2 måneder og kan konstatere at opfugtningen bliver værre. I nat har jeg målt på vores vandmåler at vi taber knap en liter i døgnet.
Vandværkets rør deler sig umiddelbart efter vandmåleren i to rør, et til koldtvandsforsyningen og et til varmeveksleren, som så bliver til varmtvandsforsyningen i huset, der er ingen varmtvandsbeholder.

Mit spørgsmål er dette: sporingsmanden målte på koldtvandsrøret, men kan det tænkes at man så ikke opdager en utæthed i varmtvandsrøret?

Jeg overvejer at fjerne en flise eller to for at se bagved vores armatur i badeværelset fordi det ser ud som om at det er derfra at opfugtningen breder sig. Hvad tænker I jeg bør gøre?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan udmærket være varmtvandsrøret der er utæt.
En læk på 1 ltr. i døgnet er ikke meget, men det kan være et væsentligt større forbrug. Der vil altid være et lille tomgangs “efterslæb” i en vandmåler, således at der skal være et minimumsforbrug for at få måleren til at registrere. Ved helt nye moderne ultralydsmålere kan dette tal være helt op til 2 ltr. i timen.

Søren O
Endelig melde det til hus forsikring. De har pligt til at reparere det til det stade som det er på anmeldelses tidspunkt.
Så hvis du har pillet fliser af væggen før anmeldelse, så har de principilet ikke pligt til at sætte dem på igen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis