Glasskærer, til hvilken pris

Jeg skal for første gang skære lidt glas til et drivhus. Hvor meget (lidt) behøver jeg give for en glasskærer? De findes, kan jeg se, fra kr 20 og en faktor 20+ og op. Jeg vil gerne have noget der virker (det er jo det halve af arbejdet og fornøjelsen), men skal måske skære 10 glas om året, så.

Jeg kan alt - når det lykkes.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal købe den dyre hos Harald Nyborg Ca 60-80 kr med 5 skærehjul 
Brug tid på at øve dig med gammelt glas , husk at smøre med petroleum

Tak for at du gad læse mit indlæg .
Jeg har ellers altid brugt den type med 5 skær der kan drejes så der kommer et frisk skær frem.
Men så prøvede jeg at købe sådan en her, stadig med rulleskær, og kun et, den er super nem at bruge, og meget effektiv, man kan skære tæt på en kant, og brækket et meget smalt stykke glas af, den er med indbygget oliebeholder, så skæret smøres når man trykker den ned mod glasset LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Mht øve på gammelt glas har jeg på den hårde måde lært at gammelt glas er “sejt”, det er derfor sværere at lave pæne snit i end nyt glas.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
je_ns skrev den 28-04-2023 23:30:58

Jeg har ellers altid brugt den type med 5 skær der kan drejes så der kommer et frisk skær frem.
Men så prøvede jeg at købe sådan en her, stadig med rulleskær, og kun et, den er super nem at bruge, og meget effektiv, man kan skære tæt på en kant, og brækyket et meget smalt stykke glas af, den er med indbygget oliebeholder, så skæret smøres når man trykker den ned mod glasset LINK

Det er vist den samme jeg har købt (hos Interglas) med en lille flaske olie. Det virker bare. Har endnu ikke ødelagt et stykke glas :-)

Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis