Dørtrin bundstykke

Jeg vil gerne sætte et nyt bundstykke i dørekarmen her på badeværelset… problemet er lidt at gulv højden er ikke det samme som den ud på gangen.

Jeg gætter på at det skal bare understøttes af nogle kiler eller andet træ, også bare sæt en vinklet kant på til sidst, eller hvis Der var en som havde et andet råd?

De er døre fra 1972, så jeg ved ikke om bundstykket fra Swedoor kan overhovedet spille sammen.

Der er sådan nogle små træ dimser på undersiden af karmen her, skal jeg ikke bare banke/skære dem væk inden jeg sætter en ny på?

På forhånd tak. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde samme problem hjemme.

Løsningen var at fræse på undersiden af dørtrinnet - på den ene halvdel. Herefter lå det plant/vandret.
Thomas_Mygind skrev den 27-04-2023 20:52:41

Havde samme problem hjemme.

Løsningen var at fræse på undersiden af dørtrinnet - på den ene halvdel. Herefter lå det plant/vandret.

Hej Thomas, tak for svaret, har du mulighed for at uddybe lidt, jeg kender ikke til at fræse på den måde. 

På forhånd tak.

(Jeg fik købt er par stykker færdiglavet bundstykker (Swedoor), mon en af dem kan bruges, jeg går ud fra at jeg nok skal skære til de rigtig mål, men ud fra billedet, kan du regne ud hvilket ville være bedst at bruge?)

Breden i mellem døren er nemlig omk. 78cm, og tykkelsen på dørkarmen er omk. 120cm
Det var også bundstykker fra Swedoor jeg fræsede.

Der er 2 dimmensioner på bundstykker - bredden og længden. Mit bundstykke passede til døren, men det var for højt på den ene side og døren kunne ikke lukkes og bundstykket lå skævt pga. niveauforskelle i mellem rumene.

Jeg brugte en overfræser af denne type til at fjerne træet på undersiden af bundestykket ind mod badeværelset: https://www.pricerunner.dk/pl/345-3252406/Elvaerktoej/Einhell-TC-RO-1155-E-Sammenlign-Priser
Jeg ved faktisk ikke om det er 'problemet' hos mig.. Jeg kunne selvfølgelig tag fejl da jeg ikke har prøvet at sætte en ny på endnu... 

Men jeg har lige fjernet den gammel og lidt slidte bundstykke, men i den tid den har været der, har der været luft ned under den på badeværelses siden.. altså da vi flyttede ind for et år siden, var der bare et par stykker gasbeton for at understøtte det.. (jeg ved ikke hvordan den er blevet lavet i 1972, eller om der er skete noget med tidligere ejer. 

Så jeg tænker at jeg skal gøre lidt det samme, men bare på en bedre måde, altså, at sætte det ny bundstykke i, også 'klods det op' med noget andet træ ned under der hvor badeværelses gulvet er lavere. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis