Tilfældig "smækkende" sikring

Her for et par dage siden, begyndte en sikringen at smække, først var det konstant, og det var et ret stor område den dækkede uden for huset, Der fandt jeg et bundt ledninger der gemte sig bag en busk, som var en del af vores udendørsbelysning, det var en være fuglerede, efter at have fået dem forsvarligt muffet i en dåse, kunne jeg slå sikringen til uden den smækkede med det samme, var glad og troede jeg have fundet fejlen, men så begyndte den og smække igen, og den dækkede også datterens værelse, og syntes jeg kunne se et sammenhæng med at den smækkede når hun tænde sit fjernsyn på værelset. Igår havde jeg af en anden grund en elektriker ude, som skulle fjerne noget gammel byggestrøm, og fik ham til at adskille datterens værelse og i forlængelse også udebelysning, fra strømmen til stalden og hestehegne, den store mængde på den fik os begge til at tænke overbelastning, Igår aftes smækkede den så igen, efter datteren kom hjem altså på den side der nu kun inkludere datterens værelse og udebelysning samt skur i haven. Mit spørgsmål er så hvad vil i anbefale jeg begynder og teste først? og hvordan. Ville den naturlige tilgang ikke være at forsøge at koble skur og udebelysning fra, og så se om den stadigvæk smækker, eller med andre ord, når det nu er tilfældig, ville det så give mening at teste ledningen uden strøm på selvfølgelig, og kan jeg regner med den test, efter som det er tilfældig? Sidder du med et bud på en perfekt test, altså hvor starter jeg og hvordan, vil du så ikke dele den med mig. 

Dennis Jensen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville starte med at flytte fjernsynet hvis det er det du mistænker først
Mvh
Mini me
Mini Me skrev den 27-04-2023 11:15:35

Ville starte med at flytte fjernsynet hvis det er det du mistænker først
Mvh
Mini me

Tror ikke det er fjernsynet i sig selv, nu har jeg været oppe og tænde det og lade det stå tændt et godt stykke tid, og ingen sikringer er klappet endnu. Yderligere lod jeg udendørsbelysningen  være tændt, og heller ingen reaktion, prøvede endda at sætte pigens hårtørrer til og køre lidt med den. Jeg opdagede at alle de stikkontakter rundt omkring langs gulvet var tændt, dem har jeg prøvet og slå fra nu, det kan jo være en af dem der har en løs ledning (tænkte jeg), men sådan når alt kommer til alt, hvis der ikke opstår en kortslutning når lyset udendørs tændes og slukkes, så har jeg svært ved at se det kan være lyset, jeg vil jo mene at kortslutningen burde komme med det samme. 

Dennis Jensen
Er det en 13 amperes sikring der slår fra?
Begynd med at koble det udvendige lys, skur og andet fra. Hvor lang tid går der mellem, at sikringen slår fra? Når du skriver slår fra, betyder det så at du har en automatsikring eller er det en almindelig smeltesikring. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis