Stabiliserende væg?

Hej igen eksperter,

Er der nogen det ud fra nedensående kan sige om jeg må fjerne de røde vægge? Den grønne er væk.
De er ikke bærende men yder jo en stabiliserende effekt.
Huset er fuldmuret og skillevægge er også mursten der står direkte på sandpuden.
Saksespær. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg tro er ok. 
Den til det lille WC giver slet ingen bekymringer. 
Ved den anden kan man sige at det resterende "frie" murstykke ikke er langt nok til at give bekymringer. Man kan ikke lige aflæse længden, men under ca. 8 m ved sådan en konstruktion skulle ikke være noget problem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar Erik.
Jeg har lige opdateret billedet. Mener du ydervæggen når du skriver det ‘frie’ murstykke?
Det vil i så fald blive 7,6m. Jeg synes jeg husker at have læst max 5-6m. 
Som sagt er den grønne væg allerede væk og jeg har nu tilføjet endnu en rød så der er 3 røde jeg agter at fjerne.

Den lille mur ekstra har ingen betydning.
Skal du være sikker så skal du have en ingeniør til at lave beregning. Det kan indebære at der midt på muren laves en EPS søjle.
Det vil sige at man tager mursten i inder muren ned i 50-60 cm bredde, hugger bagsien af ydermuren ren for mørtel . Limer EPS S80 ( flamingo med trykstyrke S80 ) på ydermuren sammen med lodret armering ( musetrapper) EPS plader limes også sammen.
Murbindere skal der også i. Så sættes indermur op igen hvor der limes også der limes imod EPS og musetrapper.. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Alright.
Det er egentlig fordi jeg gerne vil flytte væggen mellem køkken og bad 5cm ud imod badeværelset. En tanke var at lave en ny let konstruktion oven på terrændækket (uden sokkel). Vil det kunne hjælpe og hvordan skulle en sådan konstruktion evt. laves?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis