Gamle trævinduer - fuge

et hus fra 2002 med mahogni vinduer, som jeg har overtaget nogle år siden. Jeg er ved at skifte gulvet så der er kommet trist syn omkring vinduer i ved gulvet.
Myrer har lavet ekstra isolering ved at hente masse sand ud fra :-) Der er meget tomt under vinduer og masse fugtig sand. Noget træstykker (små stykker af krydsfiner), som blev brugt til monterer vinduerne, er rådne.

Det er også lidt trist udfra.

Hvad kan jeg gøre med det? Skal der bare masse fuger i hullet? Nogle bestemte håndværkere kunne hjælpe mig?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der skal nye fuger. Træet ser pænt nok ud, så det er bare at få støvsuget og fuget.
Kontakt et fugefirma og overvej at få skiftet alle fuger på de andre vinduer, når de alligevel er der. Fuger har en begrænset levetid (væsentligt kortere end vinduerne). Man betaler en opstartspris + et beløb pr. meter.

Det er meget svært at fuge pænt og det er godt givet ud, at få en fugemand på opgaven, så det bliver pænt, tæt og holdbart.

Mvh. AllanE
Enig i at træet er pænt - men man kan se at det har været opfugtet - jeg ville slibe det lidt og give det olie efter man var sikker på at det var ordentligt udtørret.

Man kan ikke se om der er en murpap imellem opklodsning og vindue (for at forhindre fugtoptag)? Hvis der ikke er ville jeg se om man kunne lirke det ud for at skifte dem til støtteklodser i plast - samtidig kunne man udskifte den gamle isolering som myrerne godt kan lide at kravle og bygge i.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis