Søm til listeloft

Hej
jeg skal sætte et listeloft op i et skur. Hvilke søm Og sømpistol kan jeg bruge. Duer denne eksempelvis?
https://www.biltema.dk/varktoj/trykluft/dykkerpistol/luftdrevet-dykkerpistol-ga16-2000020154

vh
Carsten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke noget til den sømpistol, men kan se at den max. kan skyde med 50 mm. søm, det er lige i underkanten til et loft. Når det er loftet i et skur, så er det vel ikke så stort, jeg ville nok bruge varmgalvaniserede dykkere på 60-65 mm. som slås i med en hammer, og dykkes med en dyknagle. Det tager lidt længere tid, men tid er jo noget vi GDS folk har, i modsætning til professionelle der helst skal være færdige i en fart.
Jeg mener nu at 40 mm hæfte klammer er bedre og det er rigelig.  Der hvor man sætter klammen på er loftet ca. 10 mm tyk og med 22 mm forskalling f.eks. så går det jo igennem forskalling.
Der er pistoler som kan tage både hæfte klammer og stifter. Jeg ser en ved onkel harald til 319kr. ( bare et eksempel ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skal de skydes i med pistol, ville jeg vælge klammer, de bliver ikke sådan trukken igennem brædderne, hvis det får lidt fugt og vil vride sig. I modsætning til pistol dykkere, der nemt bliver trukken gennem brædderne.
Jeg ville vælge nogle 6-8 mm brede klammer.
Jeg har selv brugt 6mm brede klammer i rustfristål, og sømmet skråt ind i hjørnet som på billedet, med den rigtige indstilling på pistolen er klammerne ikke ret synlige.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er netop sådan det skal gøres.

Hvad vil er konkret bud være på en klammepistol være, der ikke koster en halv arm?

Annonce
Poppe skrev den 27-04-2023 07:23:10

Hvad vil er konkret bud være på en klammepistol være, der ikke koster en halv arm?

Nu kender jeg ikke prisen på dine arme   

Men jeg har denne her, og den har aldrig svigtet, den koster ca 1500 kr LINK

Før havde jeg en kombi fra Harald Nyborg, der kunne skyde både stifter og klammer, til stifter var den helt håbløs, til klammer fungerede den nogenlunde. Det var sådan en model her ​link​​​

De er meget dyre😂 nu har jeg forsøgt mig med denne og 40mm klammer - så må vi se om jeg smider der ud af vinduet efter en minutter.

https://www.jemogfix.dk/falke-soem-og-haeftepistol/3105/9054788/

Tak for inputs!

Husk at smøre den jævnligt, et par dråber "symaskine olie" i tilslutnings stutsen til luften.

Ja, smøring er vigtig. En dråbe for hver 30-50 klamme kan klare det, men det kan være lidt svært at styre. Hvis man bruger for meget får man oliepletter, hvis man bruger for lidt sætter klammerne sig fast i maskinen.. En tågesmørrer er bedre.
Hvad er problemet   . Den du har skyder også med klammer så det er bare at købe nogen af dem. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis