Skal maling der har fået frost kasseres?

Hej

Jeg har en del maling stående ude i mit uisolerede skur fra da vi lavede en gennemgribende renovering i start januar 2022.

Det vil altså sige, at malingen har stået ude i to vintre, hvoraf en af disse har haft forholdsvist hård frost. Tror den var nede på -16 grader en nat.

Der er tale om både vandbaserede malinger og oliebaserede malinger til f.eks. kobberrør, osv.

Jeg spørger fordi jeg oprindeligt gemte denne maling i tilfælde af der skulle laves nogle reparationer m.m. så er det godt at have de samme maling rester tilbage til at reparere med så nuancen er den samme.

Men jeg har desværre ikke mulighed for at opbevare den slags frostfrit.

Nu er der så netop kommet et behov for at bruge noget af dette maling til nogle reparationer... Kan jeg mon det? Hvis jeg nu kigger i bøtterne og det er til at røre sammen til en ensartet masse, kan jeg så forvente at det virker fint? Eller skal det kasseres, hvis det er "skildt"?

Hvis det nu alligevel med sikkerhed er ødelagt, så kan jeg lige så godt kassere det. Det fylder en del.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet at røre maling op der har fået frost. Det lykkedes ikke at røre alle de bittesmå klumper ud som dannes efter frost, så jeg vil mene at det er en tur på genbrugsstationen og aflevere det. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har masser af maling stående i en uopvarmet garrage, og har aldrig oplevet det ikke kan bruges pga frost.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har prøvet at røre både en metal grundmaling og en metalmaling (Bengalak) op. Begge så ud til at gå fint. Begge oliebaserede.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også