Maling af filte loft

Vi er lige flytte ind i hus fra 2006 med filtet lofter og ville give det et frisk lag maling.

For at gøre det nemt brugte jeg Flugger Flutex-pro 10 (samme som væggen) og efter første lag så det ud som om jeg have glemt et par overlapper så gav det et lag mere.

Men nu ser det ud som det er blevet kalket med en pensel når jeg ser det fra siden med spot/sollys på.

/René
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du husket at vaske det værste skidt og fedt af?
Det er lidt ukurrant at bruge så høj glans på et loft som vil gøre at selv forskel i retningen på rullen vil kunne ses når du belyser som du gør. Normalerweise bruges mere mat maling på loft da det giver en mere død flade med væsentligt mindre genskin.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja det er rengjort.

Ja men det er kun den ene halvdel der er dårligt den anden del står fint med kun en enkel streg som kun kan ses hvis man leder efter det.

Det område hvor billede er taget ser det ud som om man har malet med en grov kalk børst.

/René
Underlaget er som det er, du kan male det med en lavere glans for at dæmpe det - alternativt forsøge at slibe det lidt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også