Hvor stærkt er glasset på en induktions kogeplade?

Jeg har købt en Siemens EH875FFB1E kogeplade, som skal monteres i en tynd kompaktlaminat bordplade. 1.2 cm
Den medfølgende monteringsskinne til kogepladen er lavet til højere bordplader 2-3 cm. da hullerne ellers ikke passer.
Skinnen monteres i bordpladen (skrue ind i siden), og derved klikkes fast i metallet under kogepladen.

Mit spørgsmål er: Hvor stærkt er glasset i kogepladen, og vil man i stedet for at montere skinnen, kunne hvile glasset på bordpladen uden at bruge skinnen, uden at risikere at glasset går i stykker?

Alternativt kan jeg lægge noget mellem undermodul og kogepladens metal del for at holde vægten.
Alternativt kan jeg bore nye huller i skinnen som passer til den tyndere bordplade.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt lægge den direkte på bordpladen, uden at understøtte kogepladen. Men bordpladen skal være understøttet på det smalle stykke foran og måske også bagved. 
Selve glasset er ret stærk, til normal brug. Jeg kan sige dig at det ikke kan holde til at man sætter det ene knæ på den,(selv ved normale bordplader) når mn lige skal montere en emhætte. Det er min dyrekøbte erfaring   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du kan måske lime/skrue nogle lister under bordpladen, så den bliver tykkere omkring kogepladen ??

Venlig hilsen
Knud
JPsvend skrev den 25-04-2023 22:10:39

Montagelim ?

Jeg er ikke bange for at det rykker sig, men om glasset kan holde til gryder osv.
Der vil kun være kontakt mellem bordplade og glasdelen af kogepladen, hvorfor jeg er nervøs for om glasset er stærkt nok til at holde.

Ved kompaktlaminat (og øvrige tynde bordpladematerialer) skal monteringsbeslaget ikke bruges.
Ofte giver det faktisk slet ikke mening at bruge beslaget, for det bærer ikke kogepladen men holder den kun på plads. Så når den lige skal løftes op ved rengøring, kommer man til at bande beslagets snaplåse langt væk.
- og ja, nedfældede kogeplader skal af og til løftes op, så der kan rengøres mellem glas og bordplade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis