Hvad hedder sådan en dims?

Min mand har ødelagt den “dims/ting” han bruger, når han måler, om der er strøm i ledninger.
Jeg vil gerne købe en ny til ham, men hvad hedder sådan en?
Er det et multimedier og er et VOLTCRAFT VC175 et godt bud?
Just for the record - Han er elektriker.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket instrument har strømfordeleren (elektrikeren) nu? Måske er gået en sikring, hvis der blev målt strøm. Det viste instrument er OK.

fase
Multimeter kender jeg det som. Jeg ville anbefale at købe ham et nyt magen til hans gamle hvis det er indenfor budgettet, og han ikke har udtryk utilfredshed. Håndværkere har det med at blive kræsne med værktøjsvalg😅
Ellers er der lidt inspiration her, Elma og Fluke er begge meget udbredt blandt elektrikere.
Det er nok den mest hyppige fejl med multimeter , også blandt elektrikere , når man vil måle spænding V så er instrumentet fejlagtigt indstillet til at måle  strøm A , og det giver en kortslutning , hvis det er store strømme , en stor lysbue som kan give en forbrænding , i den aktuele sag her så er det nok bare en sikring inde i instrumentet der er gået .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
S. Fabrin skrev den 25-04-2023 16:21:00

Dette er et fint multimeter

Elma er rebrandet Brymen til overpris. Elma BM805s koster over Dkr 900,-, men kan købes for omkring det halve, hvis man leder efter det: LINK

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Du skulle prøve at hente den app der hedder Google Lens.

Man tager et billede af det man ønsker at vide mere om - f.eks. et billed af en ukendt plante - og så fortæller den hvad planten hedder. Virker også på alt mulig andet - biler, boligindretning, værktøj, multimetre m.v.

Prøv det :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis