vedr hoveddør

hvad er fordelen ved en hoveddør der vender udad, sikkerheds mæssigt ved indbrud er det vel sværer og bryde den op når den går ud ifh til indad og når den er med 3pkt lås og tapper i beslagene der også låser 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Når huset brænder er det hurtigere og mere intuitivt at døren åbner ud af i flugtretningen.
2. Døren tager ikke vand og/eller sne med ind i huset når den åbnes.
3. Døren tager ikke plads i rummet når den åbnes

Der er sikkert flere gode grunde, ligsom der er flere gode grunde til den kan åbne indad som er det fremhæskende i Danmark.

Selvbygger med stort S. 
Døren skal åbne indad, det er meget nemmere at trække i kraven på jehovas vidner og andre dørsælgere så hovedet kommer i klemme i dørkarmen ved gentagen kraftig lukning af dør.
I Norge er det almindeligt at døren går indad af den simple årsag at der nogle gange ligger en halv meter sne udenfor om morgenen   



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
larsen56 skrev den 25-04-2023 15:07:46

Døren skal åbne indad, det er meget nemmere at trække i kraven på jehovas vidner og andre dørsælgere så hovedet kommer i klemme i dørkarmen ved gentagen kraftig lukning af dør.

 Skal dit indlæg opfattes, som om du ikke er medlem af nævnte sekt? 


fase
PinkHenrik skrev den 25-04-2023 15:23:39

I Norge er det almindeligt at døren går indad af den simple årsag at der nogle gange ligger en halv meter sne udenfor om morgenen   


 Og i Sverige går de udad   


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Jens J. skrev den 25-04-2023 16:29:43

PinkHenrik skrev den 25-04-2023 15:23:39

I Norge er det almindeligt at døren går indad af den simple årsag at der nogle gange ligger en halv meter sne udenfor om morgenen   


 Og i Sverige går de udad   

 Ja de har fundet ud af og lave et vindfang/halvtag over deres døre   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
tømmeren anbefalte at den gik udaf pga den er sværere og bryde op ifb med indbrud da den skal sidde inde i en dyb kælder mur.
den vil være overdækket i kælder halsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis