Flexrør i skillevæg.

Hej, 
Jeg skal trække flexrør i mine skillevægge, som er bygget op af stål.
Det er det sidste jeg mangler, inden jeg kan lukke væggen. 

Jeg bruger både 16 og 20mm flexrør, og har kigget på bla. kabelbøjler og profilskruer  til opgaven, men kunne godt vide om der evt. var en bedre/billigere løsning?
Hej,  Jeg skal trække flexrør i mine skillevægge... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du trække kabler til elinstallationen? Hvorfor ikke trække ledninger, der fylder mindre end kabler. Er du vant til at lave elinstallationer, for så ville du vide at man ofte bruger lampesteder til at fordele ud fra. En skitse over rummene med den installation, du påtænker, kunne måske give nogle bedre råd til dig.

fase
S. Fabrin skrev den 26-04-2023 11:16:36

Hvorfor vil du trække kabler til elinstallationen? Hvorfor ikke trække ledninger, der fylder mindre end kabler. Er du vant til at lave elinstallationer, for så ville du vide at man ofte bruger lampesteder til at fordele ud fra. En skitse over rummene med den installation, du påtænker, kunne måske give nogle bedre råd til dig.

 Nej jeg er ikke vandt til at lave installationer.

Jeg har blot forhørt mig hos en elektriker, der fortalte mig jeg blot skulle købe 5g 1,5 kabler, flexrør i vægge samt loft, og derefter kunne jeg selv, eller en anden blot trække kabel igennem. 
Få elektriker på banen nu for at trække de kabler. Ellers skyder du selv i foden ved at flexrør går de forkerte steder hen, og der ikke kan trækkes kabler i dem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 26-04-2023 17:21:27

Få elektriker på banen nu for at trække de kabler. Ellers skyder du selv i foden ved at flexrør går de forkerte steder hen, og der ikke kan trækkes kabler i dem. 

 Det er vi enige i. Projektet er på vej til at køre skævt. Den elektriker, du har talt med, har ikke rådgivet dig ordentligt.



fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis