Flexrør i skillevæg.

Hej, 
Jeg skal trække flexrør i mine skillevægge, som er bygget op af stål.
Det er det sidste jeg mangler, inden jeg kan lukke væggen. 

Jeg bruger både 16 og 20mm flexrør, og har kigget på bla. kabelbøjler og profilskruer  til opgaven, men kunne godt vide om der evt. var en bedre/billigere løsning?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, eller slet ikke fastgøre rørene. Hvad skal de bruges til? Kan du ikke nøjes med ar fastgøre dem i enderne.

fase
S. Fabrin skrev den 25-04-2023 15:54:44

Ja, eller slet ikke fastgøre rørene. Hvad skal de bruges til? Kan du ikke nøjes med ar fastgøre dem i enderne.

 der skal trækkes kabel til strøm/afbrydere samt internet

Det er meget bedre at bruge kabel til strøm når vi taler om let skille væg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 25-04-2023 23:13:55

Det er meget bedre at bruge kabel til strøm når vi taler om let skille væg. 

 Kan du uddybe? 

Min tanke er blot at flexrøret er til at trække kablerne i, så jeg ikke skal stå med el arbejdet selv.

Det er ikke muligt ( eller meget besværligt ) at trække kabler i løse fleksrør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 26-04-2023 07:38:33

Det er ikke muligt ( eller meget besværligt ) at trække kabler i løse fleksrør. 

 Ville jeg ikke være for uden besværet, hvis jeg netop fikserer røret, og sørger for det sidder stramt inde i væggen?
Jeg har nemlig behov for at komme videre og få lukket væggene, så jeg ikke skal bruge tiden på el nu, blandt andet derfor jeg tænkte på løsningen med flexrør, så jeg altid kan trække kabler senere. 

Gør rørene fast i enderne, og hvis du vil gøre dem fast i væggen, så strip dem fast.  I øvrigt skal du vel ikke trække kabler men  ledninger i rørene, når du kommer så langt, I stålregler skal du passe på at rørerne er beskyttede mod at blive beskadigede af de skarpe kanter, så læg et stykke yderkappe fra et kabel i hullerne.

fase
S. Fabrin skrev den 26-04-2023 10:07:37

Gør rørene fast i enderne, og hvis du vil gøre dem fast i væggen, så strip dem fast.  I øvrigt skal du vel ikke trække kabler men  ledninger i rørene, når du kommer så langt, I stålregler skal du passe på at rørerne er beskyttede mod at blive beskadigede af de skarpe kanter, så læg et stykke yderkappe fra et kabel i hullerne.

 Jeg skal have trukket 5g 1,5 kabler, samt netværkskabler i væggen.
Der kommer en elektriker på, når kablerne skal trækkes, derfor jeg gerne vil have rør i væggen, som han kan trække dem i. Jeg har både 16 og 20mm flexrør. Hvor jeg påtænker at bruge 20mm de fleste steder. Og 16mm der hvor der kun skal trækkes til strøm. (mellem Lampeudtag)

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis