Lille bruser i skur

Jeg vil gerne lave en lille bruser inde i mit skur bagved kolonihaven. Har i forvejen en gas vand varmer til vandet. Men hvordan kan jeg lave  så vandet ikke trækker ind af væggen til huset  og et nemt dræn til vandet fra bruseren, der godt kan løve ud i en hæk lige uden for skuret. Har ikke for meget plads til det, i alt 1 1/2 * 1 1/2 meter bruse plads.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spildevand skal i kloak
larsen56 har ret.
Derudover vil nemmeste vandtætte(lille forbehold som jeg ikke mener er kritisk ved skruerne)brusekabine være at lodretmontere trapezplader i plast, de kan evt. også formes til runde hjørner.
Kender ikke din størrelse, men halvanden meter på hver led lyder ok til en person. Rørene kan måske føres udvendigt på pladen i et af hjørnerne.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det nemmeste vil nok være at opsætte en komplet brusekabine med bund, 3 sider og et forhæng. Det er korrekt som andre skriver, at spildevand skal føres til kloak, men hvis der nu ikke er nogen kloak, og hvis det i haveforeningen er tilladt at nedsive spildevand, så lav en faskine til dette.
Men hvordan laver man en hjemmelavet faskine så vandet siver stille ned i jorden mm
Kolonihave tips skrev den 25-04-2023 01:10:17

Men hvordan laver man en hjemmelavet faskine så vandet siver stille ned i jorden mm

det gør man ikke , det SKAL til kloak , og det må du ikke selv lave

Annonce
Ellers kan du undersøge mulighederne for lovlig etablering a septiktanke 
https://kloakgods.dk/nedsivningsanlaeg-samletanke/?gclid=CjwKCAjw0ZiiBhBKEiwA4PT9z9lBOH8e9JD1F5-bPvGbeIqOHaPzNW6m5mAKWskiv27iaBo-f6tH-RoCg6EQAvD_BwE

Altså andre dernede har da deres egen bruser etableret uden en septitank 
Så ville jeg da, i stedet for at spørge her, Stille og roligt kopiere hvordan din nærmeste nabo med udendøre bruser har gjort. Hvis det er måden i Jeres kolonihave så er der jo ikke nogen som får ondt i r*** af det. Hvis du har køkken hvor gør du så af vandet derfra?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kolonihave tips skrev den 25-04-2023 11:18:07

Altså andre dernede har da deres egen bruser etableret uden en septitank 

Selvom naboen slår konen ihjel, betyder det jo ikke at vi alle må gøre det samme!

Spurgte ærligt IKKE om jeres negative meninger om det blot råd til hvordan jeg kunne lave det
Mit vand er der afløb på 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis