henrikh29 skrev den 24-04-2023 18:37:22
Mon der kan være en mangel i kommunikationen mellem manden og kontoret, der laver regningen. De ved måske ikke, at han ikke har skyllet røret.
Så tag da fat i dem og forelæg sagen. Det kan jo være en simpel misforståelse.
Omvendt har de brugt tid på at køre ud og tilbage. Og skulle han have skyllet, som bestilt, havde han måske kun brugt 15 minutter mere.
Så, hvis de holder på, at det er prisen, så betal og kom videre.....
Og han fandt jo løsningen til dig, omend, den ikke var det du først troede. :-)
Tak for svaret Henrik
Altså, en løsning der koster 2000kr 😂, det havde jeg fundet hurtig ud af hvis jeg havde bare sat det nye toilet på. Men tænkte for en god ordens skyld, at de tjekket røret, fordi jeg vidste ikke om der kunne have ligget et eller andet længere ned.
Jeg har talt med manden som står for fakturering, og han sagde at der er blevet bonnet for en times arbejde og kørsel med slamsugervognen... Den var jo ikke nødvendig overhovedet.
Jeg har efterfølgende set på deres hjemmeside, hvad der står i beskrivelsen af de forskellige opgave såsom TV inspektion som vi fik... OG der står der at det er inkl. spuling... som vi jo ikke fik. Jeg havde forstået den højere pris hvis de havde gjort det.
En anden ting, der står ikke noget med priser på deres hjemmeside, skal der ikke det?
'Virksomheder, der markedsfører deres varer og ydelser til forbrugere, skal altid oplyse deres priser med moms. Det gælder både i annoncer, i butikken og på webshoppen.
Forbrugerombudsmandenforbrugerombudsmanden.dk'
OG når tlf. damen siger til mig at en spuling koster omk. de 2000kr, burde hun ikke have oplyst prisen på 'bare en inspektion'? Havde jeg vidste det ville koste det samme beløb for det, så havde jeg aldrig bestilt en tid med dem, der havde jeg nemlig monteret det ny toilet og prøvet mig frem for at se om problemet fortsat eller ej.
Det væreste af det var, at jeg kunne høre på hans stemme at han vidste udemærket godt at han havde fuldstændig røvrendt mig, prismæssigt... ikke fordi han mister søvn over det.
Som en anden mulighed, kunne man lave en aftale med dem at 'denne opgave var ufaktureret' altså sort, hvor de bare får nogle kontanter af rimelig beløb? eller er det helt no go?