Kloak firma

For det første: Kan nogen fortælle mig cirka... hvad det koster at bruge en kloak firma, altså... hvis det rent faktisk skal skylle ned i faldstammen der hvor toilettet sidder. 

Så kommer jeg videre til det der er skete. 

Ringer til et lokalt firma, de virker søde i tlf. virker som et fint familie drevet firma, 5* reviews på google... (viser til kun at være 2.. så om de så fjerner alle de dårlig, ville ikke undre mig!)

Jeg får at vide det ville koste ca. 2000kr hvis det skal servicere røret, skylle ned. 

Manden kommer ud, jeg havde gjort alt forarbejdet, fjernet det gamle, så der var frit bane til de hul som gik ned i badeværelses gulvet. 

Han siger med det samme da han kigger på toilettet som stod lige ud foran hoveddøren, at den var meget kalket... dvs. problemet fundet allerede. 

For en god ordens skyld, så brugte han kameraet for at tjekke røret, så flot et rør havde han aldrig set siger han, der var ikke noget at komme efter. 

Får idag fakturaen. 2000kr skal jeg betale alligevel!? Han har været hos mig i højst et kvarter og havde ikke andet end kig nede i faldstammen med et kamera som tog mindre end 5 af de 15 minutter. 

Kan det virkelig passe at jeg skal betale så meget for ingenting? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon der kan være en mangel i kommunikationen mellem manden og kontoret, der laver regningen. De ved måske ikke, at han ikke har skyllet røret.

Så tag da fat i dem og forelæg sagen. Det kan jo være en simpel misforståelse.

Omvendt har de brugt tid på at køre ud og tilbage. Og skulle han have skyllet, som bestilt, havde han måske kun brugt 15 minutter mere.

Så, hvis de holder på, at det er prisen, så betal og kom videre.....

Og han fandt jo løsningen til dig, omend, den ikke var det du først troede. :-)
henrikh29 skrev den 24-04-2023 18:37:22

Mon der kan være en mangel i kommunikationen mellem manden og kontoret, der laver regningen. De ved måske ikke, at han ikke har skyllet røret.

Så tag da fat i dem og forelæg sagen. Det kan jo være en simpel misforståelse.

Omvendt har de brugt tid på at køre ud og tilbage. Og skulle han have skyllet, som bestilt, havde han måske kun brugt 15 minutter mere.

Så, hvis de holder på, at det er prisen, så betal og kom videre.....

Og han fandt jo løsningen til dig, omend, den ikke var det du først troede. :-)

 Tak for svaret Henrik

Altså, en løsning der koster 2000kr 😂, det havde jeg fundet hurtig ud af hvis jeg havde bare sat det nye toilet på. Men tænkte for en god ordens skyld, at de tjekket røret, fordi jeg vidste ikke om der kunne have ligget et eller andet længere ned. 

Jeg har talt med manden som står for fakturering, og han sagde at der er blevet bonnet for en times arbejde og kørsel med slamsugervognen... Den var jo ikke nødvendig overhovedet. 

Jeg har efterfølgende set på deres hjemmeside, hvad der står i beskrivelsen af de forskellige opgave såsom TV inspektion som vi fik... OG der står der at det er inkl. spuling... som vi jo ikke fik. Jeg havde forstået den højere pris hvis de havde gjort det. 

En anden ting, der står ikke noget med priser på deres hjemmeside, skal der ikke det? 

'Virksomheder, der markedsfører deres varer og ydelser til forbrugere, skal altid oplyse deres priser med moms. Det gælder både i annoncer, i butikken og på webshoppen.
Forbrugerombudsmandenforbrugerombudsmanden.dk'

OG når tlf. damen siger til mig at en spuling koster omk. de 2000kr, burde hun ikke have oplyst prisen på 'bare en inspektion'? Havde jeg vidste det ville koste det samme beløb for det, så havde jeg aldrig bestilt en tid med dem, der havde jeg nemlig monteret det ny toilet og prøvet mig frem for at se om problemet fortsat eller ej. 

Det væreste af det var, at jeg kunne høre på hans stemme at han vidste udemærket godt at han havde fuldstændig røvrendt mig, prismæssigt... ikke fordi han mister søvn over det. 

Som en anden mulighed, kunne man lave en aftale med dem at 'denne opgave var ufaktureret' altså sort, hvor de bare får nogle kontanter af rimelig beløb? eller er det helt no go?
Du vil i alle tilfælde skulle betale for mindst 1 time, da der som henrik skriver jo er kørsel indregnet. Timeprisen for en slamsuger løber hurtigt op i 1000-1200 plus moms, så det lyder egentligt til at være en acceptabel pris, da han jo også brugte sit kloaktv som han også skal have lidt for.


Bare kald mig BBB 
Nej de skal ikke oplyse om deres priser. Du læser teksten fra ombudsmanden forkert. Det der står er, at priser skal oplyses MED moms. Dvs. oplyser man priser, skal de være med moms, og må ikke være uden moms. Men der er ikke noget krav om at oplyse priser.

Og hvis du så hurtigt havde fundet ud af det selv, undrer det da mig, at du overhovedet tilkaldte kloakfirma og ikke løste det selv.

Og at det ikke var nødvendig overhovedet med en slamsuger, kunne de da ikke vide, da du ringende og bestilte en spuling. Hvad havde du forestilet dig? At de kom i en personbil og først tilkaldte en slamsuger, hvis det var nødvendig. Du havde jo bestilt spuling, og så kommer de naturligvis med slamsugeren, og det skal der betales for.

De har jo kørt forgæves med slamsugeren, den kunne alternativt have været på en opgave andet sted, og tjent penge ind der. Sådan en slamsuger koster kassen og skal naturligvis indtjene penge, ellers har de jo ikke råd til den.

Beklager at mit svar kan lyde lidt "hårdt", men igen, jeg tænker du bare skal komme videre, og leve med, at det koster altså penge at tilkalde håndværkere. Sådan er det, deres ansatte skal jo også aflønnes, materiel skal forrentes og betales, omkostninger skal dækkes osv.


Beklager jeg siger det, og jeg kan tage fejl, men lyder som om du er ny mht bestilling m.v. af håndværkerydelser o.l.
Hvad bestilte/accepterede du i tlf.?
Var du blevet gladere hvis han havde spulet selv om det ikke var nødvendigt?
Var han kommet uden slamsugeren, og der så havde været brug for den, var du blevet bonet for noget mere end en time plus div. Ville du være blevet sur over det?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis