Udlufte loftrum på 1 plans hus?

Hej.

Jeg har er 1-plans parcel, hvor jeg har noget computer/netværks udstyr monteret oppe på loftet, som ikke ligefrem nyder når temperaturen på loftet overstiger 30-40 grader.

Nu hvor vi går varmere temperaturer i møde, kan jeg jo se/mærke at temperaturen på loftet stiger temmelig meget. 

Er der noget for/imod at jeg monterer et Y-stykke på en af mine taghætter, og kører en slange og en ventilator på det Y-stykke oppe på loftet for at prøve at skifte den opvarmede luft ud med noget lidt friskere luft udefra?

Nogen bedre ideer/forslag? Eller er det er helt tosset projekt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sker der sikkert ikke noget ved. Du risikerer at pumpe lidt varm luft ned i badeværelse eller hvor det nu kommer fra. 
Det er nok begrænset hvad det hjælper, i så stort et rum.
Så hvis du kunne skærme det lidt af, med noget isoleret kasse, og så blæse udeluft ind i denne vil det nok være bedre. Der skal så også være adgang til at luften kan sive ud igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der bliver virkelig varmt i sådan et loftrum. Hele tagfladen virker som en radiator, når der er sol på, så jeg tror ikke at det er muligt at holde temperaturen nede, selv med blæsere.
Bedste løsning er nok som Elmand skriver, at bygge en isoleret kasse og så holde den kølig.
Jeg flyttede selv mit ned i et skab i bryggerset i stedet, fordi der var en NAS med harddiske. Netværksudstyret ville jeg nok ikke være så bekymret for.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis