Skunk/udhæng

Lidt erfaringer efterlyses.

Jeg har udhæng/skunkrum, ens på begge sider af huset som vist på udsnittet af den oprindelige tegning. Jeg ved pt ikke, om tegningen stadig er 100% retvisende.

Der er for nuværende ingen adgang til skunkene.
Mit lille sommerprojekt går på
1) at jeg godt vil have lagt lidt mere isolering på skunkvægge
2) sikret mod luftstrøm mellem loft og gulv i etageadskillelsen
3) lavet adgangslemme for inspektion
4) malet udhæng (males når demonteret)

ad 1
Jeg tænker, at jeg vil (prøve) med en demontering af profilbrædderne og pladerne i en ende af et af udhængene, så jeg kan stå på mit stillads og udføre isoleringsarbejdet nedefra i ro og mag.
Inden jeg isolere, skal jeg vel tjekke og evt udbedre dampspærren og derefter isolere (~400 mm) samt opsætte vindpap eller lignende?


Jeg kan alt - når det lykkes.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan se udvendig fra om du har sådan en synlig rem langs huset. I så fald passer tegning nok.
Hvis du har tagplader ville jeg dog hellere pille 1 - 2 rækker af så er det nemmere at komme til. 
Nederste række kan tages helt af og næste række skubbes lidt op unde 3 række. ( Der skal løsnes en del tagskruer )
Hvis du tager 2. række ned så er det lidt svært at få den på igen da den vil støde på lægten når du presser den op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 24-04-2023 15:53:35

Du kan se udvendig fra om du har sådan en synlig rem langs huset. I så fald passer tegning nok.
Hvis du har tagplader ville jeg dog hellere pille 1 - 2 rækker af så er det nemmere at komme til. 
Nederste række kan tages helt af og næste række skubbes lidt op unde 3 række. ( Der skal løsnes en del tagskruer )
Hvis du tager 2. række ned så er det lidt svært at få den på igen da den vil støde på lægten når du presser den op. 

 Beton (IBF Vinger) og undertag. Så det er no-go.


Jeg kan alt - når det lykkes.
Ja så må du jo den hårde vej op-

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 24-04-2023 15:59:02

Ja så må du jo den hårde vej op-

 Fandt lige en der har/havde en tilsvarende udfordring


Jeg kan alt - når det lykkes.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også